سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام یحیی حسام

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور نیازمند توانمندسازی زیرساخت‌های کشور در حوزه داخلی و عدم توجه به توصیه‌های خارج­ نشینان و غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام یحیی حسام، امروز در گفتمان دینی «مهارت‌های زندگی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و آثار زیان‌بار اسراف و زیاده‌روی در اقتصاد خانواده» که با حضور والدین دانش آموزان شهر قاضی برگزار شد، اظهار کرد: نباید موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را شعاری کرد.

وی اضافه کرد: این نگرانی وجود دارد که موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی شعاری شود، درحالی‌که در راستای رسیدن به این هدف نباید مسائل اقتصادی در حوزه‌های سیاسی تجزیه و تحلیل شود.

حجت‌الاسلام حسام خاطرنشان کرد: در این مسیر باید به کمک مردم رفت، چراکه آنان آمادگی دارند و اگر از مسئولان صداقت ببینند خودشان مشکلات را برطرف می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: از آنجا که مردم با همت و تلاش هستند باید برای آن‌ها زمینه‌سازی صورت بگیرد، تا از این طریق شرایط برای تحقق شعار سال که در راستای اقتصاد مقاومتی است مهیا شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی بحث‌های مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: در این زمینه باید ریل‌گذاری‌ها از سوی مسئولان باشد و از طرفی ارائه توانمندی‌ها، نگاه علمی و مشورت‌های کارشناسی در حوزه‌های مختلف به‌جای ادارات باید بر سر زمین یا پروژه ارائه شود.

حجت‌الاسلام حسام افزود: در یک روستا با زمین و اقلیم مشابه از یک هکتار برداشتی متفاوت از هکتار دیگر وجود دارد و در برخی مواقع مشاهده می‌شود که از یک هکتار در همین منطقه چندین برابر یک کشاورز دیگر برداشت صورت می‌گیرد که این‌گونه ضعف‌ها باید آسیب‌شناسی، بررسی و برطرف شود.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی زیرساخت‌های کشور در حوزه داخلی و عدم توجه به توصیه‌های خارج نشینان و غربی، اعتماد به خود و پیشگامی در انجام امور محوله را از راهکارهای تحقق حمایت از کالای ایرانی و در سطح وسیع‌تر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha