جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید مطهری

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در ۲۴ مدرسه علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشستی با اساتید و طلاب مدارس علمیه ساری از آغاز ثبت نام طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از اول تا سی ام مهر ماه خبر داد.

وی با بیان این که حیات دینی و علمی شهید مطهری الگوی مناسبی برای طلاب و حوزویان است، افزود: این طرح نیز در راستای آشنایی بیشتر طلاب حوزه با آراء و اندیشه های این عالم فرزانه برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این طرح در 24 مدرسه علمیه استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح فرصت مغتنمی برای طلاب جوان است تا بیشتر با افکار شخصیت های اثرگذار انقلاب آشنا شوند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که آشنایی با نظام فکری شهید مطهری همواره مورد سفارش امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بوده است، تصریح کرد: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید در اجرای این طرح با دغدغه بیشتری ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به این که اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری موجب آشنایی با برداشت و فهم آین شخصیت کم نظیر در مسائل دینی می شود، خاطرنشان کرد: همچنین مطالعه آثار و تألیفات ارزشمند آن استاد بزرگ موجب ارتقا سطح معرفت و همچنین آشنایی با مبانی فکری نظام اسلامی خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این طرح در شس مرحله در مدارس علمیه اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این دوره برای طلاب سطح یک شش ساله و برای طلاب سطوح عالی چهار ساله برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب جوان حوزه برای رشد علمی و معنوی نیازمند الگو هستند، خاطرنشان کرد: باید با مطالعه دقیق سیره علمی و عملی چنین شخصیت های بزرگی مسیر رشد و تعالی را به آنها نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برنامه ریزی جدی مدیران و اساتید مدارس علمیه در اجرای طرح جامع تربیتی تأکید کرد و گفت: اجرای صحیح و دقیق این طرح موجب پرورش و تربیت طلاب مهذب، نخبه و انقلابی در مدارس علمیه خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که برگزاری مستمر دروس اخلاق در مدارس علمیه باید با جدیت بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اساتید و عالمان برجسته ای که در استان وجود دارند باید بیشتر از توان علمی و اخلاقی چنین شخصیت هایی بیشتر بهره گرفته شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha