شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عطایی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور، داشتن روحیه حسینی(ع) و استکبار ستیزی را نشأت گرفته از تقوای الهی دانست و گفت: پیاده روی اربعین برای استکبار و صهیونیسم، از موشک و سلاح هسته ای خطرناکتر است.

حجت الاسلام علیرضا عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در کرمانشاه با تمسک به آیه 6 سوره اسراء« ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا»آن‌گاه شما را به روی آنها برگردانیم و بر آنها غلبه دهیم و به مال و فرزندان مدد بخشیم و عدّه(جنگجویان) شما را بیشتر(از دشمن) گردانیم. یکی از علل شکست داعش در سوریه و عراق، حضور عزاداران حسینی(ع) در روز اربعین بود.

وی در ادامه با اشاره به کلام گهربار امام صادق(ع) که فرمودند: اولین کسی که در « رجعت » برگردانده می شود، امام حسین(ع) است، افزود: امام(ره) با تمسک به فلسفه قیام عاشورا، بار دیگر روحیه ظلم ستیزی حسینی(ع) را در دنیا زنده کرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به حدیث امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده که می‌فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید و یک درجه مرتبه‏ اش را بالا مى‏ برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین مصداق واقعی منتظران حضرت ولی عصر(عج) می باشند.

وی در ادامه، داشتن روحیه حسینی(ع) و استکبار ستیزی را نشأت گرفته از تقوای الهی دانست و گفت: پیاده روی اربعین برای استکبار و صهیونیسم، از موشکی و هسته ای خطرناکتر است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به اینکه حضرات معصومین(ع)، خصوصا امام حسین(ع) منشاء همدلی و وحدت بین مسلمین بوده اند، افزود: پیاده روی اربعین مایه وحدت بین ادیانی با محوریت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام عطایی با اشاره به اینکه بازتاب مراسم اربعین با وسعت و گستردگی عظیم و همکاری بین ملیت های مختلف، لرزه در جبهه استکبار انداخته، بیان داشت: سانسور خبری و سم پاشی علیه مراسم اربعین، نشان از ترس استکبار و صهیونیسم و همفکران و همدستانشان مخصوصا آل سعود و منافقین دارد.

وی در پایان گفت: با رهنمودهای ولی امر مسلمین و ایثارگری شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، شرکت در پیاده روی اربعین زمنیه سازان حکومت جهانی امام زمان(عج) خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha