جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرجی

حوزه/ مدیرحوزه علمیه شهرستان کاشان، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را نماد وحدت و همدلی مسلمانان دانست و گفت: روحانیون به عنوان پیش قراول این حماسه عظیم، نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، از حضور ازاعزام بیش از یک هزار طلبه، استاد  و مبلغ شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق در پیاده روی اربعین خبر داد و اظهار داشت: مبلغین حوزه علمیه کاشان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، مردم را با ابعاد حماسه عاشورا و اهمیت زیارت اربعین آشنا خواهند کرد.

وی، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را نماد وحدت و همدلی مسلمانان دانست و گفت: روحانیون به عنوان پیش قراول این حماسه عظیم، نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان،  پیاده روی اربعین حسینی را از نمادهای انقلابی، ولایی و عاشورایی ماندگار دانست و ابراز داشت: اربعین یکی از جامع ترین و باشکوه ترین حماسه شیعیان از تاریخ صدر اسلام تا کنون می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان سیاسی دنیا پیاده روی اربعین حسینی را بزرگترین حماسه تاریخ بشریت می دانند، یاد آورشد: برای جهانیان تعجب برانگیزاست که چطور جمعیت بیست میلیونی در شهرکربلا که گنجایش حتی یک میلیون جمعیت را هم ندارد، در تامین امکانات ایاب و ذهاب و خوراک و استراحت، هیچ مشکلی برایشان به وجود نمی آید.

وی تصریح کرد: قطعا اگر جمعیت بیست میلیونی در هرجای دیگری از شهرهای جهان چنین تجمعی داشتند، آن شهر غیرقابل کنترل، دچار معضل و آسیب جدی می شد.

مدیرحوزه علمیه کاشان با بیان اینکه هر چقدر حضور مردم در اربعین حسینی جامع تر و ولایی تر باشد، شناسایی آسیب ها راحت تر می شود، گفت: کسانی که همه ساله در پیاده روی اربعین شرکت می کنند، با معارف الهی  و عظمت عاشورا بیشتر آشنا می شوند و حاضر نیستند خودشان را از قافله حماسه سازان کنار بکشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه شیعه در تمام عرصه های جهانی با تکیه بر عاشورا قدم بر می دارد، افزود: تا زمانی که شیعه در دنیا بدرخشد، قطعا حماسه عظیم اربعین حسینی نیز سال به سال پرشورتر از سال های قبل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha