پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت اسلام والمسلمین مهدی محمدی فر معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برگزاری دروس اخلاق توسط شخصیت های اخلاقی استان در مدارس علمیه، اظهار کرد: حضور اساتید اخلاق در جمع طلاب برکات چشمگیری را به دنبال داشته است.

 حجت اسلام مهدی محمدی فر درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه 2 سوره مبارکه جمعه« هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ» و کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می‌خواند و آنها را تزکیه می‌کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می‌آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند.،گفت: در قرآن هرجا سخن از تزکیه و تعلیم هست، تزکیه بر تعلیم مقدم است.

وی در ادامه با بیان سخنان گهربار حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد، افزود: دعوت به یگانگی خداوند، اِنزال کُتب و ارسال رُسل همه برای تهذیب نفوس است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اهمیت نقش تهذیب نفوس در جلوگیری از مفاسد اخلاقی، ادامه داد: تزکیه نفوس امر والایی است که انسان را از گرفتاری های نفسانی و اخلاقی نجات می دهد.  

وی با اشاره به برگزاری دروس اخلاق توسط شخصیت های اخلاقی استان در مدارس علمیه، اظهار کرد: حضور اساتید اخلاق در جمع طلاب برکات چشمگیری را به دنبال داشته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه از ظرفیت شورای تهذیب که شامل مدیر، معاونت و اساتید مدرسه هستند، برای برنامه های تربیتی و تهذیبی استفاده می شود، ابراز داشت: دغدغه ما اجرای طرح جامع تهذیبی در مدارس علمیه است.  

حجت اسلام محمدی فر در ادامه با بیان اینکه محافل قرآنی بصورت هفتگی با حضورقاریان اُستانی در مدارس برگزار می گردد، گفت: کرسی های قرائت قرآن جهت تقویت و بالا بردن انگیزه طلاب در زمینه مباحث قرآنی و ایجاد فضای معنوی در مدارس علمیه برگزار می گردد.

وی در پایان از اعزام اساتید مشاور از قم و ظرفیت استانی در مدارس علمیه جهت برگزاری کارگاه های تربیتی، تهذیبی خبر داد و گفت: در هفته گذشته با حضور اساتید مشاور برنامه های متنوع، مشاوره تحصیلی، خانواده و تربیت فرزند و... در مدارس علمیه سطح اُستان برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha