جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور بیست میلیون زائر در مراسم پیاده روی اربعین نشان از عشق به سیدالشهداء(ع) است، گفت: چنین ظرفیت عظیمی در هیچ جای دنیا وجود دارد و تنها عشق به اهل بیت(ع) است که چنین صحنه ای را خلق می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد، گفت: اربعين هر سال؛ جريان مكرر پيام‌رسانى عاشورا و استمرار مأموريت بازماندگان نهضت حسينى در طول تاريخ است تا زمانى كه فرزند آن حضرت و منتقم خون شهيدان ظهور کند.

وی افزود: اربعين؛ تداوم فرهنگ عاشورايى در گستره تاريخ تا آخرالزمان و زنده نگه داشتن پيام خون خدا براى تمام بشريت است كه هر انسان مؤمنى بايد در آن ايفاى نقش كرده و فرهنگ و تفكر عاشورايى را به تمامى جهانيان معرفى کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قطعاً تلاش دستگاه رسانه‌اى غرب در سانسور اين حماسه بزرگ‌بى‌نتيجه مانده است، خاطرنشان کرد: این حضور میلیونی عاشقان حسینی نشان می دهد افكار عمومى تشنه دنيا به ابعاد اين حركت مسلمانان، ريشه‌هاى آن در كربلا و عاشورا و علل علاقه و دلدادگى شيعيان به مولايشان امام حسین(ع) توجه خواهند کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عاشقان حسینی با شرکت در این حماسه سبب تحقق جلوه وحدت و شکوه شیعه در همه عرصه ها می شوند، تصریح کرد: این حضور موجب عصبانیت دشمنان و بدخواهان اسلام ناب و اهل بیت(ع) شده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی یک ظرفیت بسیار ارزشمندی برای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید از این ظرفیت بالای دینی و فرهنگی در جهت شناساندن اسلام ناب به دنیا بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور بیست میلیون زائر در مراسم پیاده روی اربعین نشان از عشق به سیدالشهداء است، تصریح کرد: چنین ظرفیت عظیمی در هیچ جای دنیا وجود دارد و تنها عشق به اهل بیت(ع) است که چنین صحنه ای را خلق می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی مهم ترین هدف دشمنان و بدخواهان دین است، خاطرنشان کرد: دشمن با طرح مسائل حاشیه ای و کم اهمیت تلاش می کند بسترهای تفرقه و اختلاف میان مسلمانان را فراهم کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امت اسلامی اعم از شیعه و سنی در این مراسم با عظمت وحدت و برادری خود را به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: حماسه اربعین نشان داد امت اسلامی در کنار یکدیگر می توانند همه توطئه ها و دشمنی ها علیه دین را خنثی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اختلاف میان مسلمانان تنها به نفع دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: کوچکترین تفرقه میان کشورهای اسلامی بسترهای نفوذ و سلطه دشمنان بر این کشورها را فراهم خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز حرکت مسیر اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) راه دستیابی به عزت و عظمت است، تصریح کرد: با حرکت در این مسیر خواهیم توانست از سد دشمن عبور کنیم و به رشد و تعالی همه جانبه دست پیدا کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha