جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فیلم نامه نویسی

حوزه/ کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون بر لزوم حمایت جدی مراکز حوزوی از فرآیند تربیت و پرورش طلاب فیلمنامه نویس تاکید کرد.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: با توجه به این که امروزه یکی از مشکلات بسیاری از فیلم های سینمایی و نیز سریال های تلویزیونی ناظر به ضعف فیلمنامه است، به نظرم ورود طلاب اهل قلم و نظر در عرصه فیلمنامه نویسی می تواند تا حدودی به رفع این خلأ در سینما و تلویزیون کشورمان کمک کند.

وی افزود: البته باید حوزه و مراکز و نهادهای حوزوی که دغدغه هنر دارند به حمایت از جریان تربیت طلاب و فضلای فیلمنامه نویس بپردازند ، چرا که بدون این حمایت ها نمی توان به شناسایی و پرورش استعدادهای حوزوی در این خصوص اهتمام چندانی داشت.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با تاکید بر این که در دنیای امروز یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغی، هنر و به خصوص سینماست، گفت: هر چند که ما دارای مکاتب خطابی مختلف هستیم اما واقعیتی که وجود دارد این است که امروز عنصر رسانه، بسیار رساتر و ظریف تر و در عین حال تاثیرگذارتر از عنصر خطابه و شیوه های سنتی تبلیغ است، به خصوص سینما و تلویزیون که مخاطبان انبوه و پیگیری هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دنیا ، هزینه های سرسام آوری در زمینه تولید فیلم و سریال با در نظر گرفتن مخاطب جهانی صورت می گیرد و ما نیز باید با تکیه بر فرهنگ دینی و ملی خود به دنبال تولید آثار پرمحتوا و در عین حال جذاب باشیم تا به تدریج این آثار در سطح جهانی نیز مخاطب خود را پیدا کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha