شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر شناسایی مشکلات زائرین اربعین حسینی خواستار برنامه ریزی بیشتر جهت رفع آنها شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور و رئیس ستاد اربعین، ضمن قدردانی از خدمات ستاد اربعین در خدمت رسانی به زائرین، در سخنانی اظهار داشتند: اصل اول این است که ما طبق بیان قرآن كریم كه قانون اساسی جهان اسلام است، وظیفه داریم تا نفس می‌كشیم با سه حوزه محلی، منطقه ای و بین المللی رابطه داشته باشیم و بدانیم که در هر یک از این حوزه ها چگونه باید رفتار کنیم که قرآن کریم نحوی ارتباط صحیح با هر یک از این حوزه ها را یادآور شده است.

ایشان ادامه دادند: اصل دوم این است که این كشور به لطف الهی و به برکت انقلاب و جنگ تحمیلی از خواب بیدار شد، اما ما باید بفهمیم آنچه پرچم سه رنگ کشور را حفظ کرد همین پرچم های یا علی(ع)، یا زهرا(س) و یا حسین(ع) است، ما حبّ وطن داریم اما این جزء نافله است، آنچه فریضه است، پرچم یا علی(ع) است. دشمن دو سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ خارجی را بر ما تحمیل كرد و در واقع ما ده سال گرفتار جنگ بودیم، در تمام این مدت آنكه كار اساسی كرد و حرف اول را زد همین پرچم یا علی(ع) و یا زهرا(س) بود؛ یعنی اعتقاد به معاد كه پس از مرگ خبری است و انسان با مردن نمی‌پوسد بلکه از پوست به در می‌آید، انسان ابدی است و در نتیجه این موجود ابدی باید فكر ابدی داشته باشد و این تنها از دین ساخته است.

معظم له خاطرنشان کردند: این همه پادشاهان و حکومتها در طول تاریخ، ظهور کردند، اما یك وجب خاك به نام اینها نمانده، اما ببینید حسین بن علی(ع) با دست خالی دنیا را گرفت، پس معلوم می‌شود خبری هست.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان با تاکید بر شناسایی مشکلات زائرین اربعین حسینی خواستار برنامه ریزی بیشتر جهت رفع آنها شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha