جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در دیدار با مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری و معاونین دانشگاه علوم پزشکی ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان این که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) که ایران معرفی می کند به نیازهای روحی و فکری پاسخگو است، گفت: کمیته های مشترکی بین حوزه علمیه و دانشگاه تشکیل شود تا علاوه بر نزدیکی این دو نهاد، به بسیاری از نیاز های جامعه پاسخ دهند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در دیدار با مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: نقش دانشگاه و حوزه در جامعه بسیار مهم است و اگر باهم تعامل داشته باشند خیر و برکت آن برای مردم  است.

وی افزود: عده ای از انقلاب با تفکر ارتجاعی می گفتند حوزه باید از دانشگاه فاصله بگیرد در آنجا بی دینی است، اما امام(ره) با این تفکر مبارزه کرد و شاگردان ایشان همچون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید باهنر در دانشگاه به فعالیت پرداختند.

مدیر حوزه علمیه ایلام بیان کرد: در دانشگاه هم یک تفکر استعماری بود که حوزه علمیه مایه عقب ماندگی جامعه است و باید به دانشگاه نزدیک نشوند و از طرف دیگر برخی از دانشجویان و اساتید با این نوع تفکر مبارزه کردند.

وی با بیان این که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) که ایران معرفی می کند به نیازهای روحی و فکری پاسخگو است، افزود: کمیته مشترکی بین حوزه علمیه و دانشگاه تشکیل شود تا علاوه بر نزدیکی این دو نهاد، به بسیاری از نیاز های جامعه پاسخ دهند.

شورای مشورتی اساتید تشکیل است

حجت الاسلام هاشمی،مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز هدف حوزه و دانشگاه را رشد علمی، فرهنگی، سیاسی، و ... جامعه دانست و گفت: در بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری به موضوع مهم وحدت بین دانشگاه و حوزه بسیار تاکید کرده اند.

وی افزود: می توان از تمامی ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری جلسات هم اندیشی بین اساتید حوزه و دانشگاه  استفاده کرد و با تشکیل شورای مشورتی بین اساتید دایره تعاملات و فعالیت های مشترک را وسیع تر کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: حوزه و دانشگاه می توانند فعالیت های مشترکی در مباحث علمی متناسب با نیازهای جامعه را انجام دهند.

برپایه این گزارش، در این نشست تفاهم نامه ای بین حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی ایلام امضاء شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha