شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ضریح خیمه گاه امام حسین(ع)

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از برگزاری آیین رونمایی از دو ضریح خمیه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر عبدالرضا مطاف امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری آیین رونمایی از دو ضریح خمیه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) خبر داد و گفت: این مراسم فردا پنجشنبه ساعت 19:30 در میدان رئیسعلی دلواری بوشهر برگزار می شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر افزود: کار ساخت این دو ضریح حدود دو سال و نیم زمان برد و در این مدت به استثنای خاتم ‌کاری حدود 11 نفر استادکار حرفه‌ای در ساخت، طلاکاری و نقره‌ کاری دو ضریح خیمه‌ گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) فعالیت کردند.

وی با اشاره به مراحل ساخت دو ضریح خمیه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) ابراز داشت: درودگری و طراحی، معرق کاری، خاتم کاری، میناکاری، قلمزنی، محجر، رنگ آمیزی و نورافشانی مراحل شروع تا اتمام این کار را شکل می دهند.

مطاف ادامه داد: برای بدنه این دو ضریح از طلا، نقره و مس و برای سازه اولیه آن از چوب ساج برمه که مرغوب ترین و مقاوم ترین چوب است استفاده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر ضمن دعوت از همه مردم برای حضور در آیین معنوی اظهار داشت: در این مراسم بسیاری از مسئولان استانی و شهرستانی حضور بهم می رسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha