پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 467791
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
اخبار کوتاه

قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) از بعید در شهرستان دیر، سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان جم، برگزاری پیاده روی بزرگ ولایت در بخش کاکی و دیدار رئیس اوقاف وامور خیریه شهرستان جم با امام جمعه شهر از مهمترنی اخبار کوتاه فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر،  آیین قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) از بعید صبح امروز و در سالروز ارتحال ایشان در دیر برگزار شد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان دیر در این آیین با تأکید بر لزوم بازگشت به آموزه های پیامبر اسلام و الگو قرار دادن شخصیت ایشان در زندگی، بیان کرد:  غیرت ناموسی سخاوت، حسن خلق، صداقت و شجاعت را در خود تقویت کنیم.
وی گفت: حضرت محمد(ص) طبیب دوار و سیار بود و خود در کوچه و بازار حاضر می شود و مردم را هدایت و راهنمایی می کرد.

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جم

به منظور شرکت در اختتامیه دومین سوگواره کشوری تعزیه به شهرستان جم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا پنجشنبه وارد شهرستان جم در استان بوشهر می شود.

این سوگواره همزمان با اربعين  حسيني با حضور ١٠ گروه تعزيه خوان از سراسر كشور از ٨ آبانماه مصادف با ٢٠ ماه صفر به مدت ١٠ روز در ضلع شمالي پارك جام جم برگزار می شده است.

جم برای دومین سال متوالی، میزبان سوگواره تعزیه کشوری است.

برگزاری پیاده روی بزرگ ولایت در بخش کاکی

مردم بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر همزمان با فرا رسیدن سالرئز شهادت امام رضا(ع) پیاده روی بزرگ ولایت را برگزار می کنند.

حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه کاکی با اشاره به مسیرهای پیاده روی ولایت اظهار داشت: مسیر اول از شهر کاکی و حرم آیت الله حاج سید حسین پورفاطمی تا حرم امامزادگان حسن و جعفر (ع) شیخیان برگزار می شود.

وی افزود: مسیر دوم از روستای گزدراز از حرم سید عباس تا حرم امام زادگان حسن و جعفر (ع) شیخیان و مسیر سوم نیز از حرم امامزاده حسن (ع) کردوان تا حرم امام زادگان حسن و جعفر (ع) شیخیان برگزار خواهد شد.

امام جمعه کاکی با اشاره به ساعت این پیاده روی معنوی ابراز داشت:  این پیاده روی صبح پنجشنبه جاری ساعت 6 و 30 آغاز می شود.

دیدار رئیس اوقاف وامور خیریه شهرستان جم با امام جمعه شهر

در اولین روز دهه وقف رئیس اوقاف وامورخیریه شهرستان جم با حجت الاسلام گنجی امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.
در این دیدار امام جمعه شهرستان ضمن تبریک دهه وقف آگاهی بخشی به مردم نسبت به جایگاه و برکات وقف در جامعه را وظیفه همگانی عنوان کردند و بر لزوم ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.
آموزگار رئیس اداره اوقاف شهرستان جم ضمن تشکر از همکاری های ایشان برنامه های دهه وقف را تشریح کرد و گزارشی از عملکرد اوقاف را در سال جاری ارائه را نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha