جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر ضرورت ولایت مداری و با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «پشتیبان ولایت فقیه باشید، تا به مملکت شما آسیب نرسد»، گفت : اگر دست پدر امت را رها کنیم، ما را خواهند خورد، همان گونه که در یمن ،سوریه و عراق مردم را به خاک وخون کشیدند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز به مناسبت رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و سومین سالگرد ابوشهید حجت الاسلام و المسلمین سید احمد عبادی، درمسجد جامع خوسف و در جمع عزاداران این شهرستان با بیان این‌که انسان اشرف مخلوقات است، اظهار کرد:خداوند برای هدایت انسان بهترین بندگانش را که همان پیامبران و ائمه معصومین(ع) هستند، قرار داده و به آن مجوز داده است، پیشوا و راهنما باشند، ولی برخی انسان ها بر اساس محاسبات غلط، سبب گمراهی خویش‌ می‌شوند و تا به راه عقل و عدل برنگردند درست نخواهد شد.


وی ضمن اشاره به آیات قرآن، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) غم امت را می خوردند و رنج می کشیدند، زیرا برای هدایت آمده بودند، و وقتی پیامبر(ص) را رنج می دادند، حضرت همیشه برای امتش دعا می کردند و لحظه ای، آرام نداشتند.


نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: این انسان که اشرف مخلوقات است، کارش به جایی می‌رسد که گاهی از یک جوجه مرغ سه روزه کمتر می فهمد، چرا که این جوجه، صداهایی که مادرش تولید می فهمد و می داند باید چه‌کار کند و او از مادرش چه می خواهد، ولی انسان‌ها به قدری گاهی در بازی های سیاسی و حزب ها گرفتار می شوند که هیچ چیزی را نمی فهمند.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی حکومت استبدادی انگلیس و آمریکا وجود داشت و انقلاب اسلامی آمد و دنیا را عوض کرد و مردم انقلاب کردند و تمام اختیارات را از انگلیسی‌ها و آمریکایی ها گرفتند و نظام امورات را به دست مردم داد، تا مردم به اختیار خودشان برای خودشان خدمتگزار بگیرند، ولی در عمل با حزب گرایی و باند بازی کاری را انجام می دهیم، که انگلیس ها می خواهند.


وی ضمن اشاره به همایش ۲۰میلیونی اربعین حسینی، یادآورشد: در حماسه اربعین ارمنی، هندو، مسیحی، و ... آمدند و همه در مقابل امام حسین (ع) تعظیم کردند، اما بی بصیرتی و دنبال هوا و هوس بودن برخی شیعیان در آن زمان، موجب شد، امام حسین (ع) به شهادت برسند.


امام جمعه بیرجند ضمن تاکید بر ضرورت ولایت مداری و با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد"، یادآور شد: اگر دست پدر امت را رها کنیم، ما را خواهند خورد، همان گونه که در یمن، سوریه و عراق مردم را به خاک و خون کشیدند و دریدند. شما مردم همیشه پشت سر ولایت بوده اید و این را در اربعین و 13آبان نشان دادید.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام والمسلمین عبادی در بدو ورود به شهر خوسف در گلزار شهدا حاضر شده و قرائت فاتحه کردند .
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha