شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به سفارش های امام رضا(ع) خطاب به امت اسلامی، گفت: اولین سفارش ایشان آن است که مراقب شیطان باشید تا به درون شما راه پیدا نکند چراکه بدترین گرفتاری ها به دنبال آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، در ویژه برنامه شب شهادت علی بن موسی الرضا(ع) در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که امشب قلوب بسیاری در اقصی نقاط جهان اسلام متوجه مشهد مقدس و این بارگاه نورانی است، گفت: امشب همه متوجه امامی هستند که همه زندگیش عبودیت خدا و بار برداشتن از دوش مردم بود و رسالت شما آن است که امشب از گذشتگانتان یاد کنید که متوجه این حرمند.

وی با بیان این که به فضل خدا امشب میلیون ها نفر در مشهد الرضا(ع) زائر این امام رئوفند، تصریح کرد: امام رضا(ع) فرمودند هر کس به دیدار من بیاید به بازدید او در سه جا خواهم آمد و لطف و رحمت ایشان نصیب او می شود و از سوی دیگر هر غمدیده ای امام رضا(ع) را زیارت کند شاد می شود چراکه زیارت این امام رئوف عملا غم زدا و شادی آفرین است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که در ثواب زیارت فراوان به حضور در کنار حرمش ذکر کرده اند، تصریح کرد: باید انتظارات خود را از این امام رئوف روشن کنید و در پی طلب حوائج باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به سفارش های امام رضا(ع) خطاب به امت اسلامی، بیان کرد: اولین سفارش ایشان آن است که مراقب شیطان باشید که به شما راه پیدا نکند که بدترین گرفتاری ها به دنبال آن است چراکه قرآن می گوید شیطان از همه سمت ها می آید تا شما را گمراه کند بنابراین مواجهه با شیطان را جدی بگیرید.

وی با بیان این که در روایت دیگری این چنین آمده که شیطان خدمت حضرت موسی(ع) آمد و به او این چنین گفت که چگونه بر انسان ها مسلط می شوی، ابراز کرد: شیطان در پاسخ حضرت موسی(ع) بیان کرد که در سه صورت بر آنان مسلط می شوم؛ یکی آنکه عمل خود را بزرگ ببینند، دیگر آنکه عجب و خود پسندی و خود بزرگ بینی داشته باشند و یا معصیت خود را فراموش کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که در صورتی که انسان حریص، متکبر، بخیل و یا عجول باشد شیطان قدرت را در دست دارد، اظهار کرد: باید در شرائط مختلف مراقب باشید و از نفس خود مراقبت کنید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha