پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: پیوند با اهل‌بیت(ع)، ولایت مداری، معرفت نسبت به خاندان عصمت و طهارت و محبت به حضرات معصومین، از شرایط همنشینی انسان با اهل‌بیت(ع) در بهشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در مراسم شام رحلت نبی گرامی اسلام و شب شهادت امام رضا(ع)در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) گفت: بر اساس روایات، ذکر صلوات بر محمد و آل محمد تاثیر بسیاری برای زدودن گناهان دارد و انسان باید در همه حالات از این نکته غافل نشود.

وی افزود: بر اساس آنچه از زبان اهل‌بیت(ع) به دست ما رسیده است، هر کس می‌خواهد ثواب شهدای کربلا را به دست بیاورد باید درزمانی که ذکر واقعه عاشورا به میان می‌آید با خود زمزمه کند که‌ای کاش من هم در کربلا بودم و امام حسین علیه‌السلام را یاری می‌کردم؛ اگر این کلام به معنای واقعی کلمه از شخص صادر شود به اجر و ثواب اصحاب عاشورایی خواهد رسید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بهشت درجات مختلفی دارد و این درجات بستگی به اعمال انسان‌ها دارد و بر اساس فرموده امام رضا علیه‌السلام هر انسانی بخواهد در بهشت مصاحب اهل‌بیت(ع) شود باید در زندگی خود به سه مسئله اساسی توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در تبیین شرایط مصاحبت انسان‌ها با اهل‌بیت(ع) در بهشت گفت: محزون و غمگین بودن در غم‌های اهل‌بیت(ع) و حرمت نگه‌داشتن در ایام عزای خاندان عصمت و طهارت اولین شرطی است که هر انسانی باید آن را انجام دهد.

وی افزود: نباید نسبت به اقامه عزای اهل‌بیت(ع) بی‌تفاوت بود و هرگونه که امکانش باشد از قلم و قدم و زبان‌گرفته تا جان و مال برای ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) تلاش شود و هر کس دنیا را بر اهل‌بیت(ع) مقدم بدارد خیر نخواهد دید.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: شاد بودن و برپایی مجالس جشن و سرور در ایام شادی اهل‌بیت(ع)، دومین شرط مصاحبت انسان‌ها با اهل‌بیت(ع) در بهشت هست که امام رضا علیه‌السلام به آن اشاره فرموده‌اند. ثواب برپایی مجالس جشن کمتر از مجالس اقامه عزا نیست و هر دو به‌موازات همدیگر هستند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: پیوند با اهل‌بیت(ع) و ولایت مداری و معرفت نسبت به خاندان عصمت و طهارت و محبت به حضرات معصومین، سومین شرطی است که انسان باید برای هم‌قرین شدن با اهل‌بیت(ع) در بهشت انجام دهد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha