شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه فردوس

حوزه/ امام جمعه فردوس با تاکید بر این‌که یکی از عوامل وحدت‌زا در جوامع اسلامی الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع) است، گفت: امام رضا(ع)، بهترین محور وحدت شیعه و سنی است و حضرت در مقابل امواج خروشان دریای سیاست حاکم در زمان خود به مقابله پرداخت و روش ایشان در تحولات اجتماعی و سیاسی آن روز الگویی برای همگان است.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی‌ماهانی، امام جمعه شهرستان فردوس درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: وجود مضجع منور علی بن موسی الرضا(ع)، نعمتی بزرگ برای ایرانیان به ویژه خراسانی‌ها است، که باید قدرآن را بدانیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه مردم ایران اسلامی عشق و علاقه خاصی به امام رضا(ع) دارند، تصریح کرد: همه ساله در ایام ولادت و شهادت ایشان، میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط کشور به زیارت آن امام بزرگوار مشرف می‌شوند. زائران زیادی نیز در طول دوران زندگی خود، بارها با پای پیاده به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند.

حجت الاسلام بابایی‌ماهانی با اشاره به این‌که امام رضا(ع) به دلیل رافت و مهربانی زیاد به امام رئوف شهرت دارند، یادآور شد: مهربانی آن حضرت حتی با حیوانات نیز زبانزد خاص و عام بود، تا جایی که لقب«ضامن آهو» به ایشان تعلق گرفت.

امام جمعه فردوس با تاکید بر این‌که یکی از عوامل وحدت‌زا در جوامع اسلامی الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع) است، اظهار کرد: امام رضا(ع)، بهترین محور وحدت شیعه و سنی است و آنچه مسلم است، آن که حضرت رضا(ع) در مقابل امواج خروشان دریای سیاست حاکم در زمان خود به مقابله پرداخت و روش آن حضرت در تحولات اجتماعی و سیاسی آن روز الگویی برای همگان است.

وی ابراز کرد: مامون برای این‌که جایگاه امام رضا(ع) و شخصیت ایشان را زیر سؤال ببرد، جلسات علمی متعددی را تشکیل می‌داد، اما حضرت در همه جلسات به سؤالات علمی جواب صحیح داده و با سرفرازی بیرون می‌آمدند.

حجت الاسلام ‌بابایی‌ماهانی اضافه کرد: امام رضا(ع) با هجمه‌های سیاسی و اجتماعی مبارزه و توطئه‌های مامون عباسی را نقش بر آب کرده و با عناصر فرهنگی ضددینی در میدان مناظره مبارزه می‌کردند

وی با بیان این مهم که امام رضا(ع) به قدری در بحث علم و دانش سرآمد بودند که ملقب به «عالم آل محمد» شدند، تبیین کرد: دریای معرفت و بحر عرفان مقام ولایت، آن‌قدر مواج وگسترده است که هرچه بر شناخت ما نسبت به مقام ولایت افزوده شود، باز هم در عمق امام‌شناسی عاجز هستیم و آن‌طور که باید و شاید به ابعاد معرفتی و عمق شناخت امام دست نمی یابیم.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: امام‌شناسی و ولایت‌مداری سبب می شود که فرد در دنیا و آخرت به سعادت دست یابد.

حجت الاسلام بابایی‌ماهانی با بیان این که یکی از مهمترین تاکیدات امام رضا(ع) اجرای «امر به معروف و نهی ازمنکر» بوده است، مطرح کرد: در سخنی از امام رضا(ع) در وسائل الشیعه، جلد11، صفحه 394 آمده که آن امام بزرگوار هشدار داده اند، «حتما امر به معروف و نهی از منکر» کنید و گرنه اشرار بر شما مسلط و حاکم می‌شوند، آن‌گاه خوبانتان هم دعا می‌کنند، اما دعایشان مستجاب نمی‌شود.

انتهای پیام/ا

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha