پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهادت امام رضا علیه السلام

حوزه/ حجت الاسلام سیفی گفت: زیبائی سیره امام رضا (ع) در برخورد با مسئله مأمون آنجا ظهور می کند که امام (ع) افکار عمومی را متوجه یک دوره طولانی مظلومیت و محرومیت خویش و اهل بیت می فرماید و سربسته اذهان را به آن دوره متوجه می سازد.

حجت الاسلام مهدی سیفی از اساتید حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام رضا(ع)، خاطر نشان کرد: امام هشتم ما شیعیان دارای جایگاه ویژه ای هم در بین یاران و هم در بین دشمنان خود بود.

وی ادامه داد: ایشان به این دلیل دارای لقب رضا بودند که همه افراد ومردم جامعه از حضرت راضی بودند و نحوه برخوردشان به عنوان الگوی کاملی در جامعه بود.

حجت الاسلام سیفی تصریح کرد: یکی ازنکات بارز شخصیتی امام رضا(ع) نوع برخورد و رفتار ایشان با مردم بود و برای رفع گرفتاری و مشکلات مردم با تمام توان تلاش می کردند.

وی گفت: شیوه امام  رضا علیه السلام در بخشش طوری بود که حتی کسی که مورد جود امام رضا علیه السلام قرار می‌گرفت، ذره‌ای احساس شرمندگی نکند.

این استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: زیبائی سیره امام رضا(ع) در برخورد با مسئله مأمون آنجا ظهور می کند که امام(ع) افکار عمومی را متوجه یک دوره طولانی مظلومیت و محرومیت خویش و اهل بیت می فرماید و سربسته اذهان را به آن دوره متوجه می سازد.

وی با تاکید بر روشنگری های امام رضا و نشان دادن چهره واقعی دشمنان اظهار داشت: ما نیز می توانیم با نگاه کردن و عمل به سخنان مقام معظم رهبری که ولی فقیه زمان است دشمن را بشناسیم.

حجت الاسلام سیفی افزود: رهبری بارها در سخنان خود از نقشه های شوم دشمنان پرده بر داشته اند و شخصیت و اهداف اصلی آن ها را برای مردم تبیین کردند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha