شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه زاهدان

حوزه/ آیت الله سلیمانی با بیان این که روحانیت از دل مردم برخاسته و همواره نیز در کنار مردم بوده است، گفت: روحانیت در طول تاریخ ثابت کرده که هیچ گاه زیر بار ظلم نرفته و از حقوق مردم دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، امروز در دومین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل استرآبادی که در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد به جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره پیوندی مستحکم و عمیق با مردم داشته است.

وی با بیان این که دشمنان همواره تلاش کردند تا با تضعیف جایگاه روحانیت، پیوند این قشر با مردم را خدشه دار کنند، خاطرنشان کرد: با هوشیاری و بصیرت مردم و روحانیت این تلاش دشمنان بی نتیجه مانده و این پیوند هر روز مستحکم تر شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن همواره ناجوانمردانه علیه روحانیت توطئه و حمله می کند، تصریح کرد: دلیل این حمله ها ارتباط مستحکم روحانیت با مردم است.

آیت الله سلیمانی با بیان این که فتوای مرجعیت همواره از جایگاه و ارزش والایی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: زمانی که میرزای شیرازی فتوای تحریم تنباکو داد آحاد جامعه در پیروی از مرجعیت از دخانیات دوری کردند و آن را کنار گذاشتند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این که امروز دشمن از نفوذ فکری روحانیت در میان مردم مطلع است و به خوبی این نقش مهم و اثرگذار را می داند، تصریح کرد: به همین دلیل همه توان خود را به کار گرفته تا رابطه میان روحانیت و مردم را تضعیف کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که روحانیت همواره مدافع حقیقی دین و ارزش های الهی بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت حافظ و مروج دین، مجری عدالت اجتماعی و دلباخته به قرآن و عترت بوده اند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که دشمن برای برای تضعیف جایگاه روحانیت و خدشه دار کردن پیوند با مردم تلاش های بسیاری انجام داده، افزود: خوشبختانه در حال حاضر رابطه بسیار مستحکمی میان مردم و روحانیت برقرار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود همچنین به تلاش ها و خدمات چندین دهه ای آیت الله فاضل استرآبادی اشاره کرد و گفت: ایشان در تأسیس حوزه علمیه فیضیه و همچنین تربیت و پرورش طلاب تلاش و کوشش بسیاری انجام دادند.

وی با بیان این که تلاش های آیت الله فاضل استرآبادی(ره) حوزه علمیه فیضیه بابل را به رکن فعالیت های حوزه علمیه مازندران تبدیل کرده، افزود: رابطه مستحکم ایشان با عموم مردم حوزه علمیه فیضیه را به یک قطبی در استان تبدیل کرده است.

آیت الله سلیمانی با بیان این که روحانیت از دل مردم برخاسته و همواره نیز در کنار مردم بوده است، افزود: روحانیت در طول تاریخ ثابت کرده که هیچ گاه زیر بار ظلم نرفته و از حقوق مردم دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha