سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دو ضریح خمیه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) رونمایی شد

حوزه/ دو ضریح خمیه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) با حضور گسترده مردم و مسئولان استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، عبدالرضا مطاف شامگاه پنجشنیه در آیین رونمایی از دو ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع)، گفت: کار ساخت دو ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) حدود دو سال و نیم به طول انجامید و ر آن تعداد ۱۱ نفر از استادکاران حرفه‌ای در ساخت، طلاکاری و نقره‌ کاری دو ضریح خیمه‌ گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) فعالیت کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه این دو ضریح با مشارکت مردمی ساخته شد، ابراز داشت: تمام هزینه های ساخت آن از نذورات مردمی و کمک های آنان است و دولت هزینه ای را پیرامون این مساله اختصاص نداده بود.

وی با تقدیر از مشارکت مردم در ساخت این دو ضریح گفت: لازم دانستیم از اعتماد شما مردم عزیز به جهت مشارکت وکمک در ساخت این دو پروژه عظیم فرهنگی تشکر کرده و این دو ضریح را به روئیت شما برسانیم.

مطاف ساخت دو نیم ضریح امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) در بوشهر و برازجان را از افتخارات این استان و برگ زرینی در تاریخ این استان دانست و ابراز داشت: از پنج نیم ضریح خیمه گاه کربلا کار ساخت سه ضریح به استان بوشهر واگذار شد و یک ضریح در کرمانشاه و ضریحی دیگر در شیراز ساخته شد که این افتخاری بزرگ برای استان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از نتقال این دو ضریح به کرلای معلی خبر داد و گفت: پس از گرداندن این دو نیم ضریح در شهرهای استان همراه با بدرقه مردم به کربلا منتقل خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha