چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، عقب نشینی آمریکا از تحریم های ایران را به نوعی خوددورزنی و عقب نشینی ادامه دار آنها ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله حسینی بوشهری ۱۸ آبان ماه در خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس گفت: امسال حدود 2 میلیون نفر از ایران اسلامی به اربعین رفتند؛ کسانی که می گفتند امسال کسی به اربعین نمی رود، مردم ما را نمی شناسند؛ این افراد نه جامعه شناس  و نه روانشناس هستند؛ عده ای هم می گفتند که امسال خلوت می شود، ولی مشاهده کردیم که این شکوه هر سال بیشتر می شود.

تقدیر از ملت و دولت عراق

وی افزود: اربعین یک حرکت بسیار پرمعنا و عظیم بود؛ همینجا از دولت و ملت عراق به دلیل مهمان نوازی شان تقدیر می نمائیم و از مسئولین نیز به دلیل تلاش وافر خود تقدیر می کنم، ولی انتظار داریم که مسئولان از همین امروز به دنبال حل مشکلات باشند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: امروز روز هجرت تاریخ ساز پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه است و مناسبت لیله المبیت نیز مرتبط به همین جریان است که مشرکان قصد به شهادت رساندن پیامبر(ص) را داشتند، ولی خداوند از طریق وحی ایشان را آگاه کردند و امام علی(ع) با سپر کردن جان خود در مقابل این توطئه ایستادند؛ چهل نفر برای به شهادت رساندن پیامبر هم قسم شدند، ولی با فداکاری امامعلی(ع) این توطئه خنثی شد.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به گرامیداشت یاد علامه طباطبایی و همچنین روز جهانی علم گفت: این روزها روز کتاب و کتاب خوانی و کتاب دار است و امیدواریم که حرکت جامعه ما به سمت علم و ترقی و کتاب و اندیشه بالاتر باشد.

امام جمعه قم، با اشاره به روزهای با شکوه مبارزه ملت ایران با آمریکا بیان کرد: استکبار جهانی به دنبال جهان تک قطبی است؛ ملت ها دو موضع را در این زمینه دارند که اولین آن، تسلیم و ساکت شدن و اجازه تهدید و تحکم دشمنان است.

می خواهند مردم را از نظام اسلامی جداکنند

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهارکرد: حرکت دوم نیز حرکت ملت ایران است؛ چهل سال است که این ملت با تمام وجود در صحنه ایستاده و در مقابل همه زورگویی ها و تحریک ها و تحرک ها و جنگ ها و... ایستاده است؛ این ملت حمله به هواپیما، حمله طبس، حمله به سکوهای نفتی، جنگ تحمیلی و... را فراموش نمی کنند؛ تحریم های همیشگی و جنگ تبلیغاتی و... به دنبال ایجاد بدبینی و بی اعتمادی در بین مردم است زیرا می خواهند مردم را از نظام اسلامی جداکنند.

وی گفت: در اینجا اصحاب رسانه، هنرمندان و فرهنگ بانان انقلاب اسلامی باید به صحنه باییند و جنگ روانی دشمن را خنثی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: اگر هدف آمریکا را بررسی کنیم می بینیم که در همه جبهه ها به پیروزی رسیده ایم؛ اینکه اجازه نداده ایم که دشمن ما را تحت سیطره قرار دهد یعنی در مقابل آنها پیروز شده ایم؛ تمام تصمیمات خرد و کلان ما در کشور به دست مسئولان انجام می شود و آمریکا کوچکترین نقشی در آن ندارد و این مساله بزرگترین پیروزی ما در این دنیا است.

وی افزود: دشمن به واسطه تحریم ها مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است، ولی در عرصه دفاعی و.. پیشرفت هایی داشته ایم که در تمام نقاط جهان کمتر به چشم می خورد؛ از زبان نسل جوان می گوییم که آمریکا بگوید که ملت ایران دیگر حاضر به تسلیم شدن در مقابل اراده آمریکا نیست.

استاد حوزه علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که تا زمانی که هستم دشمنان باید خواب تسلط به ایران را در سر بپرورانند و هرگز چنین امری محقق نخواهد شد.

خطیب جمعه قم یادآورشد: فوکویاما از متفکران آمریکایی که لیبرال دموکراسی را آخر دنیا می دانست گفته استف به واسطه جنبش های جهت دار و هدفمند شاهد تهدید لیبرال دموکراسی هستیم ولی امیدواریم که حاکمیت عمیق اسلام در همه جا را به چشم خود ببینند.

وی اظهارکرد: دشمن 13 آبان را به عنوان روزهای اوج تحریم ذکر کرده بود ولی باید چند نکته را توجه کنیم؛ در این زمینه باید از فرصت تحریم حداکثر استفاده کنیم؛ باید از اتکای خود به نفت بپرهیزیم؛ خیلی از کشورها نفت ندارد ولی کشور خود را مدیریت می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند و به خساراتی که به واسطه تغییر قیمت ارز ایجاد شد جبران شود؛ ثبات نرخ و ارزو طلا علامت مهمی برای اقتصاد سالم است؛ باید روزی به این ثبات برسیم.

با کارهای باری به هر جهت نمی شود کشور را اداره شود

وی افزود: نیاز به کار جهادی و شبانه روزی داریم؛ با کارهای باری به هر جهت نمی شود کشور را اداره شود؛ باید جلوی سواستفاده ها را بگیریم و از ظرفیت همسایه ها استفاده کنیم و به وحدت توجه کنیم؛ اگر جناح بندی ها کنار برود و وحدت بین مردم و مردم، مردم و مسئولان و مسئولان و مسئولان ایجاد شود مطمئن باشید که دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه  مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: دشمن تهدید کرده بود صادرات نفت ایران را به صفرمی رسانیم؛ آمریکا خودش تحریم ها را دور زد و گفت که 8 کشور می توانند از ایران نفت بخرند که این مساله نشان دهنده عقب نشینی های آتی آنها نیز خواهد بود

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز گفت: رعایت حقوق از جمله مهمترین عوامل تحقق عدالت اجتماعی است؛ در این عرصه نیازمند شایسته سالاری، نظام کیفر و پاداش هدف مند، تامین امور مرتبط به زیردستان هستیم.

وی افزود: مدیران جامعه، درهر رده و مقامی، باید تلاش کنند که علاوه بر اینکه خود در جامعه مرتکب ظلم و ستم نمی شوند و در سازمان آنها ظلمی انجام نمی شود، باید شرایط را به گونه ای ایجاد کنند نسبت به ظلم حساسیت وجود داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: مدیر و مسئول نباید به کسی ظلم کنند و اگر به کسی هم ظلم شد، باید به فریاد آن مظلوم رسید؛ جامعه اسلامی باید به شکلی رفتار کنند که اجازه ظلم به کسی را ندهند.

وی اظهارکرد: اگر ستم و ظلم در جامعه اسلامی نهادینه شد، هم فرهنگ و هم اقتصاد و استعداد و ذوق و خلاقیت آحاد جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد؛ مردم در جامعه ای که در آن ستم روا داشته می شود رشد نمی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بزرگترین مانع برپایی عدالت اجتماعی، وجود ظلم و بیداد در یک جامعه است؛ امام علی(ع) فرمایند از لوازم عدالت دست کشیدن از ظلم است و خود عدالت نیز زمینه ساز از بین رفتن ظلم است؛ بزرگترین ستم آن است که برخی نه تنها از اجرای عدالت پرهیز می کنند کار ظالمانه خود را به عنوان عدل در جامعه مطرح می کنند.

وی گفت: امام علی(ع) در نامه ای به کارگزار خود در فارس فرمودند، از ستم گری بپرهیز زیرا اگر مردم حس کنند که در جامعه ای ظلم حاکم است آنها به جور و شمشیر کشیدن تحریک می کند؛ همچنین فرمودند که اگر می خواهید حکومت گری خوبی داشته باشید، باید با عدالت رفتار کنید زیرا ستم مانع تحقق اقتدار واقعی است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: یکی از آرمان های بزرگ ما در انقلاب اسلامی، تحقق همین اصلی بود که امام علی(ع) فرمودند؛ این انقلاب به دنبال تحقق حقوق مستضعفین و مقابله به ظالمان بود؛ مظلومان در جامعه باید احساس امنیت کنند و حدود الهی اجرایی شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha