چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وحدت

​حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت: وحدت نیاز همیشگی و امروز جهان اسلام است، لذا نباید در شرایط کنونی مسئله وحدت را محدود و مقید به زمان و مکان خاصی کنیم، زیرا وحدت و انسجام همیشگی مسلمین سدی محکم در برابر دسیسه های مختلف دشمنان است.

ماموستا شیرزاد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک ربیع الاول، اظهار داشت: امروز مسئله مهم و کلیدی در جهان اسلام، موضوع وحدت و انسجام کشورهای اسلامی در برابر جهان غرب و کفر است.

کارشناس علوم دینی اهل سنت با اشاره به اینکه وحدت در جوامع اسلامی بسیاری از مشکلات حال حاضر جهان اسلام را حل می کند، گفت: در آستانه هفته مبارک وحدت هستیم، هفته ای بزرگ برای ادیان اسلامی که از شکوه و عظمت بزرگی در بین مسلمین برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه وحدت بین مسلمین نباید محدود به زمان و مکان خاصی باشد، تصریح کرد: وحدت نیاز همیشگی و امروز جهان اسلام است، لذا نباید در شرایط کنونی مسئله وحدت را محدود و مقید به زمان و مکان خاصی کنیم، زیرا وحدت و انسجام همیشگی مسلمین سدی محکم در برابر دسیسه های مختلف دشمنان است.

ماموستا ایزدی ادامه داد: اگر وحدت واقعی در بین تمام کشورهای اسلامی وجود داشته باشد، بی شک امروز شاهد سوء استفاده قدرت های استکباری از برخی کشورهای مسلمان نبودیم، البته باید اذعان کرد که این کشورهای اسلامی که خواسته یا ناخواسته در دام دشمنان اسلام افتاده اند، باید هرچه سریعتر بیدار شوند و خود را از این گرداب بیرون بکشند.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت اظهار داشت: دشمنان به خوبی می دانند که وحدت جهان اسلام، آنان را منزوی و از دسترسی به منابع طبیعی و ذخایر کشورهای اسلامی ناکام می گذارد، لذا هر ترفندی را به کار می برند که این وحدت در جهان اسلامی عملی نشود و آخرین نمونه این توطئه، ایجاد گروهک های تروریستی در جهان اسلام؛ به نام گروه های جهادی اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه گروه های تروریستی هیچ سنخیتی با سنی و شیعه ندارند، گفت: گروهک های تروریستی بمانند داعش، النصره و... نه تنها عداوت غیرانسانی با شیعه و سنی دارند، بلکه در این سالها هزاران پیرو دیگر ادیان را به قتل رسانده اند که این نشان می دهد دشمنان برای عملی نشدن وحدت در جهان اسلام نقشه ها و توطئه های بسیاری در آستین دارند.

ماموستا شیرزادی تاکید کرد: خوشبختانه وحدت در بین ادیان و مذاهب کشور به ویژه در استان کردستان بسیار خوب و قابل توجه است، با این وجود باید همه مواظب دسیسه های تفرفه افکنانه دشمنان وحدت جهان اسلام باشیم، لذا روحانیون و علما باید نقش و جایگاه استراتژیک وحدت در جهان اسلام را برای همه تبیین نمایند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: همه مسلمانان یک کتاب و یک پیامبر دارند، لذا نباید وحدت دغدغه جهان اسلام باشد، بلکه امروز دغدغه جهان اسلام باید منزوی کردن رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر جهانخواران باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha