جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حشر و نشر روحانیان با مردم سبب تثبیت روحانیت در دل‌ها می‌شود، گفت: نباید فاصله‌ای بین مردم و روحانیت باشد و نباید ما را تافته جدابافته بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ همراه کاروان‌های اعزامی به حرم مطهر رضوی، بر مردم‌داری و اخلاق‌مداری ویژه روحانیان تأکید کرد و افزود: این موضوع سبب تأثیرگذاری بیشتر این قشر بر جوامع هدف می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب و روحانیان، اضافه کرد: اگر مردم از ما محبت و مهربانی و تواضع ببینند حضور صرف ما در یک جمع هم سازنده خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: یکی از محاسن سفرهای زیارتی ازجمله سفر دسته‌جمعی به حرم مطهر رضوی، این است که مردم از نزدیک با روحانیان محشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه حشر و نشر روحانیان با مردم سبب تثبیت روحانیت در دل‌ها می‌شود، تصریح کرد: نباید فاصله‌ای بین مردم و روحانیت باشد و مردم ما را تافته جدابافته بدانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: وقتی روحانی آستین بالا می‌زند و در این سفرهای زیارتی جارو می‌کند یا ظرف می‌شوید، مردم می‌بینند که روحانیان هم همانند آن‌ها هستند و خیال نمی‌کنند هاله‌ای از قداست دور روحانیت را گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این سفرها رفتار ما تأثیر بسیار زیادی دارد و مهم‌تر از تبلیغ زبانی است، خاطرنشان کرد: معاشرت و نشست و برخاست ما با زائر بسیار مهم است، ازاین‌رو باید مراقب و هوشیار باشیم.

وی اظهار کرد: اکنون و بعد از اتمام ماه‌های محرم و صفر هم باید مراوده و نشست و برخاست روحانیان با مردم تداوم داشته باشد و طلاب و مبلغان در همه حال «طبیب دوار بطبه» باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha