جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین کتابی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت سنندج: قطع ارتباط و تعامل بین جامعه و حوزه خواسته و میل باطنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام حسین کتابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به ارتباط مستقیم حوزه و جامعه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند ارتباطات حوزوی گسترش خاصی پیدا کرد و این گسترش بیشتر در بعد ارتباط با جامعه بود.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت سنندج گفت:  پیش از انقلاب ارتباط حوزویان با جامعه به دلیل محدودیت هایی که از سوی رژیم صورت می گرفت، بسیار مشکل بود و برای دو طرف هزینه های در پی داشت، ولی با پیروزی انقلاب این روند به کلی تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط جامعه و حوزه انکارناپذیر است، افزود: امروز حوزه و جامعه لازم و ملزوم یکدیگرند، بدین معنا که حوزه در بحث امور اجتماعی نیروهایی را تحویل جامعه می دهد که برای حفظ ساختار اجتماع موثر هستند و این نیروها همان طلاب و روحانیون هستند.

حجت الاسلام کتابی در ادامه تاکید کرد: یکی از مسایلی که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه کارشناس علوم اجتماعی و خود حوزویان بوده است، حرکت حوزه به سمت جامعه و ارتباط گیری بیشتر با هم بوده است، لذا در حال حاضر می بینیم که بسیاری از طلاب در اجتماع حضوری فعال دارند، ولی با این وجود بازهم نیازمند ارتباط بیشتر جامعه و حوزه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط و تعامل هماهنگ بین حوزه و جامعه زمینه بروز ناهنجاری ها در اجتماع را کاهش می دهد، افزود: طلاب به عنوان منادیان و هادیان دینی در جامعه می توانند نقش مهمی در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشند، لذا وجود مبلغین دینی در این برهه از تاریخ انقلاب، بسیار مهم و حساس است.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت سنندج ادامه داد: اگر طلاب بتوانند تمام سطوح جامعه را از نظر مکانی و زمانی پوشش دهند، بی شک ناهنجاری هایی که در جامعه وجود دارد، کم رنگ تر می شوند، لذا اینجاست که نقش و اهمیت حوزه برای همه مبرهن می شود.

حجت الاسلام کتابی در ادامه بیان داشت: باید با توجه به اهمیت ارتباط بین حوزه و اجتماع به این مهم پی ببریم که تلاش دشمنان برای جدایی حوزه و جامعه به چه دلیل است؟! معاندان  به خوبی می دانند که تعامل جامعه و حوزه راه های نفوذ دشمن را سد می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط جامعه و حوزه هرگز قطع نشود، بیان داشت: قطع ارتباط و تعامل بین جامعه و حوزه خواسته و میل باطنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha