پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یهودیت در مراکش

حوزه/ محمد العراج، وزیر فرهنگ و ارتباطات پادشاهی مراکش گفت: جامعه یهودیان مراکش مقیم داخل و یهودیان مراکشی تبار خارج از کشور، نقش مهمی در حمایت از ملک محمد ششم پادشاهی این کشور و روند رشد و توسعه اجتماعی-سیاسی مراکش دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از ,lepetitjournalmarocain وزیر فرهنگ و ارتباطات مراکش در سخنرانی مراسم افتتاحیه نشست «یهودیت، برای پیشرفت مراکش»، گفت: جامعه یهودیان مراکش از دیرباز تا کنون نقش مهمی در حمایت از ملک محمد ششم و همچنین تقویت روند رشد و توسعه اجتماعی – سیاسی مراکش ایفا می کنند.

وی افزود: موجب افتخار و مباهات مراکش است که با جامعه یهودیان ارتباط و همکاری سازنده داریم و اینکه در برخی از مدارس کشورمان زبان عبری تدریس می شود باعث خوشحالی ما می شود.

محمد العراج گفت: ارتباط دو زبان عربی و زبان عبری موجب تحکیم هویت و ریشه های فرهنگی و ملی در مراکش خواهد شد و ما باید برای تحقق آرمان «یهودیت و اسلام برای مراکش واحد» تمامی سازمان ها و نیروهای ملی خود را متمرکز کنیم.

وزیر فرهنگ و ارتباطات مراکش همچنین گفت: نسل جوان یهودی و مسلمان مراکش تنها با کار در کنار یکدیگر و اتحاد قادر خواهند بود تمامی مشکلات و چالش های پیش روی کشور را برطرف کنند و ما امیدواریم در سال های آینده شاهد تشکیل همایش ها و نشست های بیشتری با محوریت تقویت رابطه اسلام و یهودیت برای پیشرفت جامعه مراکش باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha