پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تودیع و معارفه رئیس جامعة المصطفی العالمیه

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: جامعه المصطفی(ص) از بدو تاسیس منشأ خدمات عظیم به سراسر جهان بوده و افرادی را برای تبلیغ اسلام در ۱۰۰ کشور جهان انجام می دهند تا اسلام ناب محمدی(ص) را به اذهان تشنه جوانان و مردم کشورهای دیگر برسانند؛ مردم باید این حقایق را بشنوند؛ باید به حوزه علمیه قم تبریک گفت که چنین فرزند مبارکی در اینجا شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مدرسه عالی امام خمینی(ره)، گفت: امام زمان(عج) توسط پدر بزرگوارشان به شیعیان و وکلای حضرت معرفی شدند و لقب بقیه الله توسط خود حضرت به بزرگان شیعه اعلام شد.

وی افزود: امام علی(ع) در خصوص زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) بیان کرده اند که اعراب در زمان بعثت در بدترین شرایط زندگی و مسکن و ظاهر و اعتقادات بودند؛ در آن زمان 360 بت در کنار خانه کعبه قرار داده شده بود و مردم بت های خانگی نیز داشتند و بیش از این نیز هرگاه مسافرت می کردند، آخرین وداع آنها با بت خود بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: پیامبر در شرایطی رشد کرده و مبعوث شدند که تنها 12 نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند؛ پیامبر اکرم(ص) بدون داشتن معلم و استاد در تمام رشته های علمی صاحب نظر بودند.

وی گفت: علم ایشان علم تحصیلی عادی نبود زیرا معلم پیامبر، خداوند متعال بودند؛ خداوند حتی در مقام دعا به پیامبر اکرم(ص) فرمان می دهد که دعا کن که خداوندا دانش من را افزون فرما؛ پیامبر اکرم وظیفه مومنین را در همه عرصه ها مشخص کرده است؛ همچنین فرمودند که هرچه شما را به بهشت نزدیک کرده و از جهنم دور کند را برای شما بیان کردم.

وی اظهارکرد: این جامعه المصطفی نیز بخشی از آن انوار نورانی رسالت پیامبر است که در این عصر ظهور کرده؛ این جامعه نیز از علم صحبت می کند؛ مسئولیت این مرکز مبارک، نشر مباحث اسلامی در سراسر جهان است؛ رهبر انقلاب نیز در نامه هایی که به جوانان غربی نوشتند آنها را به مطالعه منابع اصلی دین دعوت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بیان کرد: امروز دشمنان هیولایی از اسلام در ذهن مردم تصور کردند که هر کس مسلمان باشد داعشی است در حالی که داعش محصول سیاست های خصمانه خود آنها است و در این مدت جنایاتی از سوی آنها رخ داد که انسان از گفتن و به یادآوردن آن شرم می کند؛ پشتیبان این حرکت رذیلانه آنها، دلار های نفتی است که از سعودی القا می شود.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری گفت: خانه کعبه همین الان هم غصب است و امیدواریم که روزی را ببینیم که آن حضرت به دیوار کعبه تکیه بزند و دنیا را از ظهور خود باخبر کند؛ این ها جز شهوترانی و جنایت چه کرده اند؟؛ این ها خادم الحرمین هستند یا خائن الحرمین؟ آنها دستاویز استکبار غرب هستند.

وی اظهار کرد: جامعه المصطفی(ص) از بدو تاسیس منشأ خدمات عظیم به سراسر جهان بوده و افرادی را برای تبلیغ اسلام در 100 کشور جهان انجام می دهند تا اسلام ناب محمدی(ص) را به اذهان تشنه جوانان و مردم کشورهای دیگر برسانند؛ مردم باید این حقایق را بشنوند؛ باید به حوزه علمیه قم تبریک گفت که چنین فرزند مبارکی در اینجا شکل گرفته است.

وی گفت: در نامه ای که از رهبر انقلاب به آیت الله مقتدایی مرقوم شد، تصریح شده است که مسئولیت این جامعه با حجت الاسلام عباسی است و آیت الله اعرافی نیز با عنوان رئیس هیئت امنا انجام وظیفه می کند؛ اعضای این هیئت امنا خالصانه کار کردند و آینده نیز قطعا از گذشته بهتر خواهد بود زیرا هر انسانی باید تلاش کند که بهتر از گذشته کار کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بیان کرد: روش فعالیت در این مرکز باید با فعالیت های کشورهای مختلف منطبق باشد و باید بدانند که این تشکیلات به حوزه علمیه قم مربوط است؛ باید اعتدال را رعایت کنید زیرا چشم جهانیان به حوزه علمیه قم است که از برکات وجود مبارک حضرت صاحب الامر(عج) است.

وی در این مراسم با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به فعالان جامعه المصطفی(ص) به قرائت نامه مقام معظم رهبری به آیت الله مقتدایی رئیس سابق هیئت مدیره جامعه المصطفی(ص) گفت: مقام معظم رهبری در این پیام با تقدیر از خدمات گسترده آیت الله اعرافی از مدیر جدید نیز تقاضا کردند که این جامعه در مسیر حقه خود کوشا باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha