جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید نخبگان به‌ویژه روحانیان مبلّغ اهتمام بیشتر و جدی‌تری نسبت به تبیین گفتمان و فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، بر ضرورت اهتمام بیشتر نخبگان جامعه به‌ویژه روحانیان و مبلغان برای ترویج و تبیین مهدویت در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به سر بردن در دوران غیبت منجی عالم بشریت و مسئولیت سنگین همه نهادها و آحاد جامعه دراین‌باره، خاطرنشان کرد: فعالان عرصه مهدویت و مروجان فرهنگ انتظار و مهدویت باید تلاش کنند تا مردم را با امام عصر خود و نیز وظایف آن‌ها در قبال ایشان آگاه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امید می‌رود فعالیت روحانیان و نخبگان در عرصه مهدویت، مردم را به کسب آمادگی و دانش لازم سوق دهد تا برای تحقق آرمان‌های مقدس و والای نظام اسلامی، آرمان‌های مطرح‌شده در دین مبین اسلام و نیز آرمان‌هایی که در زمان ظهور قائم آل محمد(عج) قابل تحقق است، خدمت کرده و حرکت و پیشروی خود را در مسیر درستی پیش ببرند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به ضرورت کمک سازمان‌یافته برای مسئولیت‌پذیر کردن آحاد جامعه برای آشنایی با احکام اسلام و تشیع و ویژگی‌های امام زمان(عج) و حکومت موعود، اظهار کرد: این اقدامات ما را به انسان‌های راه رونده در مسیر درست مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و تأمین شرایط برای رشد نسل‌های آیندگان یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مهدویت بیشتر باید مبتنی بر مشارکت مردمی باشد، ابراز داشت: حرکت‌های پایدار همچون فرهنگ عاشورا با گذر سالیان تاکنون زنده بوده و در آینده هم ادامه خواهد داشت که این مرهون حضور گسترده مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در صورت نبود مردم و عدم نقش‌آفرینی آن‌ها این واقعه هم به دست فراموشی سپرده می‌شد، همچنان که درباره مهدویت نیز چنین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه نقش مسئولان اجرایی در ترویج فرهنگ مهدویت را آماده‌سازی، کمک به حضور گسترده مردم در این عرصه، فراهم کردن امکانات و تسهیل امور برای فعالان در این زمینه برشمرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha