پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام گفت: ممکن است کسی شعار برای علی بدهد اما کارش برای معاویه باشد که این یعنی از هرکس پیروی می کند امامش همان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز در جمع روسای کلانتری های خراسان جنوبی با وی، ضمن تبریک آغاز دوران امامت و ولایت حضرت حجت، اظهار داشت: بصیرت به معنی واقع بینی است.

وی افزود: بسیاری از ظواهر امور را همه یکسان می بینند، اما اهل دقت هستند که امور را با اینکه ظاهرش یکی است، متفاوت می بینند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در مسئله ولایت حضرت حجت عینا مسئله همین است، بیان داشت: در ظاهر این امر همه به هم تبریک می گویند و این روز را با این آثار و علائم گرامی می دارند اما واقع امر این است که با حفظ همه ظواهر به این ها مختص نمی شود و معیار خودش را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی معیار بصیرت را سنخیت دانست و عنوان کرد: با رعایت همه این ظواهر با آرمان های آن مکتب و امام سنخیت داشته باشیم و از آن نوع بشویم و ظواهر امور تعیین کننده نیست، بلکه  باید دید که این قطب نمای قلب به کجا متمایل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه اگر فردی انسان ها و راه های پاک را جذب می کند و آنها دوست دارد پیداست که با آن سنخیت دارد، ادامه داد: اما اگر کارهایش عبادات است، ولی به انسان های بد کشش دارد و از انسان های خوب خوشش نمی آید، باید حواسش را جمع و مسیرش را عوض کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: تا اینگونه باشیم خدا من را دوست ندارد چون جاذبه به کارهای بد است و دافعه با کارها و انسان های خوب است.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین مبنی بر اینکه "هر پیروی پیشوایی دارد که پیشوایش همانی است که به آن اقتدا می کند" متذکر شد: ممکن است شعار برای علی بدهد، اما کارش برای معاویه باشد یعنی از هرکس پیروی می کند امامش همان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه 31 سوره آل عمران، بیان داشت: خداوند می فرماید "قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ" و این معیار و نشانه است که اگر خدا را دوست دارید ملاک تبعیت از فرستاده خداست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: خدا داشتن با پول حلال منافاتی ندارد و خدا فرموده کسب نان حلال خودش عبادت است، اما اینکه توقع کند حق دیگران را بخورد نمی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز هم یک عده حزب دارند و شعار می دهند و حرف های صهیونیست ها و ترامپ را تکرار می کنند، افزود: این حرف ها هم  برای پول است وگرنه هیچ آدم عاقلی به انگلیس و صهیونیسم نباید اعتماد کند، چراکه این منافع خدایی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: آن کسی با امام زمان می تواند سنخیت پیدا کند که هیچ انگیزه ای غیر از انگیزه الهی محرکش نباشد، درواقع حجاب ما انگیزه های غیرالهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: به کارگر و روستایی و ... با دید تحقیر نگاه نکنیم و خیال نکنیم که انسان های کمی هستند، گاهی صد سال دیگر هم به همان ها نمی رسیم.

وی با بیان اینکه سنخیت آنها را به اینجا می رساند که خاسته های او با خاسته های مولایش درست تنظیم شود، تصریح کرد: وقتی من دنبال هوای نفس و خاسته های خودم هستم هیچ سنخیتی با خاسته های امیرالمومنین ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امام ظهور ندارد اما حضور دارد و علت بی بهره بودن ما از وجود ایشان به خود ما برمی گردد.

 انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha