چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
صادقی

حوزه/ حجت الاسلام صادقی گفت: بیش از ۴هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان که موقوفه بوده است، احیا و احصا شده و سند وقفی آنها تنظیم و آماده شده است.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش «یاوران وقف، رسانه و نماز» در اصفهان، اظهار کرد: هرکسی خدمتگزار یاوران وقف باشد خود نیز یاور وقف است.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف از گذشت های خیلی دور حتی پیش از اسلام تا کنون نیز وجود داشته و در اصفهان ما کلیساهایی داریم که براساس وقف متولی دارند، افزود: با ظهور اسلام فرهنگ و سنت حسنه وقف رنگ و بوی دیگری گرفت و جانی تازه پیدا کرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در زمان صدراسلام با وقف قنات ها و باغات زیادی به منفع محرومین جامعه پایه گذار این فرهنگ حسنه شدند و شیعیان را به این امر توصیه می کردند.

وی افزود: امروزه نیز اصحاب رسانه می توانند با قلم خود در مسیر حضرت علی(ع) مروج فرهنگ خداپسند و حسنه وقف در جامعه باشند و با به تصویر کشیدن داستان های واقفان و برکات زندگانی آنها، دیگران را به این سمت و سو سوق دهند.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: براساس آموزه های دینی، توصیه و  تاکید شده که از بهترین اموال خود انفاق و وقف کنیم، مردم مومن اصفهان از ابتدای سال تا کنون 167 وقف جدید کرده اند که البته نقش بانوان دراین میان پررنگ تر بوده است.

وی ابراز کرد: سیره  عالمان ما براین بوده است که از بهترین اموال خود انفاق و وقف می کردند، مردم اصفهان نیز براین اساس امسال همت کرده و شاهد افزایش 15 درصدی نذورات بقاع متبرکه و  رشد 10 درصدی موقوفات علی رغم وجود همه مشکلات اقتصادی هستیم.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان اذعان کرد: براساس تلاش همکاران در اداره اوقاف بیش از 4هزارو 500 هکتار از اراضی استان اصفهان  که موقوفه بوده، احیا و احصا شده و سند وقفی آنها تنظیم و آماده شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha