پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شمال عبدالمحمد

حوزه/ رئيس دانشكده الهيات دانشگاه سليمانيه عراق، آمریکا را بزرگترین و اصلی ترین ناقض حقوق بشر دانست و گفت: باید اذعان کرد که تنها کشوری که در حال حاضر از حقوق مسلمانان منطقه به ویژه مردم مسلمان اقلیم کردستان عراق حمایت می کند، جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، شمال عبدالمحمد، ظهر امروز در همایش بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام مقطم رهبری» که در سالن فجر شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: باید آمریکا بزرگترین و اصلی ترین ناقض حقوق بشر دانست، زیرا این کشور جنگ های خونین زیادی تاکنون در جهان به راه انداخته است.

رئيس دانشكده الهيات دانشگاه سليمانيه عراق گفت: کشورهای استکباری، غربی و در رأس آنها آمریکا جنایات بی شماری را علیه مردم خاورمیانه به خصوص مردم اقلیم کردستان عراق مرتکب شده اند که شدت این جنایات به حدی است که قابل بازگو نمودن نمی باشد.

عبدالمحمد ادامه داد: اعمال و کارهایی که این روزها آمریکا همانند خروج از نهادهای جهانی انجام می دهد نشان می دهد که دولت ایالات متحده به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و بارها دشمنی خود را جامعه بشریت به نمایش گذاشته است.

رئيس دانشكده الهيات دانشگاه سليمانيه عراق گفت: این در حالی است که اگر نگاهی به مواضع و آموزه های ناب اسلامی داشته باشیم، شاهد اهداف عالی برای دفاع از حقوق بشر در این دین الهی هستیم که در هیچ جای دیگری قابل یافتن نیست.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید اذعان کرد که تنها کشوری که در حال حاضر از حقوق مسلمانان منطقه به ویژه مردم مسلمان اقلیم کردستان عراق حمایت می کند، جمهوری اسلامی ایران است.

رئيس دانشكده الهيات دانشگاه سليمانيه عراق گفت: همه امید داریم روزی فرا برسد که همه مذاهب و اقوام اسلامی متحد شده و در مقابل استکبار قرار بگیرند، البته رسیدن به این آرزو نیازمند دشمن شناسی و نیز دفاع از ارزشهای اسلامی می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha