چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست خبری بسیج

حوزه/برات زاده شعار هفته بسیج را «بسیج مظهر ایستادگی، خدمت و پیشرفت» اعلام کرد و گفت: در هفته بسیج امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در قالب ۴۰ سرفصل با ۴۰ برنامه شاخص و محوری در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، سرهنگ حمیدرضا برات زاده معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی و مسئول ستاد هفته بسیج سپاه استان خراسان جنوبی، در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی و بزرگترین سازمان مردمی در دنیا است.

وی افزود: یکی از کارآمد ترین سازمان‌های مردمی در سطح دنیا بسیج است و در دنیا هیچ تشکیلاتی به وسعت بسیج وجود ندارد و به عنوان یک فرمول و حلال مشکلات مطرح است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از گذشت 40 سال از انقلاب یکی از سازمان هایی که توانسته انقلاب را در همه برهه ها به سلامت عبور دهد بسیج بوده است، عنوان کرد: بسیج یکی از مولفه های قدرت در جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

برات زاده با اشاره به کارکردهای متفاوت بسیج در طول سالیان مختلف بیان داشت: کارکرد دفاعی و امنیتی در سال های دفاع مقدس اوج نقش آفرینی بسیج بوده است  و امروز هم کارکرد علمی، اجتماعی و اقتصادی بسیج بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی بسیج را تمام کننده دانست و متذکر شد: تا کنون ماموریتی به بسیج محول نشده که به سرانجام دلخواه نرسد و امروز اهمیت بر دوستان و دشمنان پوشیده نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ و تفکر است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بسیج را در 5 آذر سال 1358 مجدد راه اندازی و احیا نمود چراکه این تفکر در صدر اسلام هم وجود داشت.

برات زاده شعار امسال هفته بسیج را "بسیج مظهر ایستادگی، خدمت و پیشرفت" اعلام کرد و افزود: در هفته بسیج امسال بیش از 2 هزار و 500 برنامه در قالب 40 سرفصل با 40 برنامه شاخص و محوری در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: افتتاح طرح های عمرانی و محرومیت زدایی و افتتاح طرح های خُرد و خانگی اقتصاد مقاومتی به تعداد 9 پروژه با اعتباری بیش از 900 میلیون تومان انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی اضافه کرد: احداث خانه عالم، کتابخانه، مسجد، احیای قنوات و... نیز از دیگر عناوین این پروژه ها است.

برات زاده از بهره برداری 120 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان خبر داد و افزود: طرح تولید برق توسط پنل های خورشیدی با عنوان «جهاد روشنایی» به تعداد 200 مورد در خراسان جنوبی از مجموع سه هزار مورد در کشور طی هفته بسیج، از دیگر این طرح ها می باشد.

وی یادآور شد: اعزام گروه های جهادی با هدف خدمت رسانی با شعار "از مردم با مردم برای مردم" جهت انجام عملیات فرهنگی و عمرانی در حاشیه شهرها که در ادامه رزمایش شهریور ماه است از 28 آبان تا 20 آذر و با 125 گروه جهادی اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی گفت: اعزام تیم های جهادی با هدف خدمت به خانواده شهدا، برگزاری محافل انس با قرآن، میز خدمت با محوریت مساجد و بسیج کارمندان، برگزاری طرح میقات الصالحین در محل نماز جمعه ها، ارائه خدمات پزشکی و ایستگاه سلامت در قالب طرح شهید رهنمون با حضور 200 پزشک در 200 مسجد استان از دیگر برنامه ها در هفته بسیج است.

برات زاده با اشاره به همایش هایی که در این ایام برگزار می شود، اعلام کرد: همایش طلایه داران بسیج سازندگی، همایش جوانان علمداران انقلاب، همایش تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت در این هفته برگزار می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری 15 نمایشگاه با موضوعات لوازم التحریر، صنایع دستیف عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی در سطح استان را از دیگر برنامه های هفته بسیج برشمرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی تصریح کرد: از 15 پروژه عمرانی که مربوط به خود بسیج است و شامل 13 پایگاه مقاومت بسیج و 2 حوزه مقاومت بوده که با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان ساخته شده است نیز بهره برداری به عمل خواهد آمد.

برات زاده از برگزاری همایش بزرگ بسیجیان با نام "حماسه حضور" در 5 آذر ماه در بیرجند خبر داد و افزود: این همایش با حضور 10هزار نفر از بسیجیان سطح استان در محل حسینیه جماران برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام/ م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha