جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام حسین وحید پور

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بیعت با امام زمان(عج) کاری عملی است و با شعار دادن این بیعت حاصل نمی‌شود؛ صرف قرائت ادعیه و مناجات برای ظهور به معنای آمادگی کامل نیست و فقط می‌توان از آن به‌عنوان مقدمه نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین وحید پور شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، گفت: تا زمانی که دنیا برقرار است باید حجت خداوند بر روی زمین وجود داشته باشد و هنگام از دنیا رفتن یک امام معصوم بلافاصله امام معصوم دیگری جانشین شود. تمامی جانشینان به‌طور مشخص و معینی از سوی نبی گرامی اسلام معرفی‌شده‌اند و حضرت چندین بار ائمه معصومین را معرفی و حتی قبل از تولد این حضرات، آن‌ها به مردم معرفی و زمانی که حضرت به آخرین امام معصوم می‌رسند توضیحات بیشتری نیز ارائه داده‌اند و ظهور حضرت را بشارت و خصوصیات حضرت را تبیین کرده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی و مهم شیعه در عصر غیبت، داشتن حالت انتظار است و با اعمال و رفتار و گفتار خود باید منتظر ظهور باشد و ایجاد آمادگی ظهور و چگونگی به دست آوردن این آمادگی اهمیت زیادی دارد.

کارشناس معارفی حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بیعت با امام زمان(عج) کاری عملی است و با شعار دادن این بیعت حاصل نمی‌شود؛ صرف قرائت ادعیه و مناجات برای ظهور به معنای آمادگی کامل نیست و فقط می‌توان از آن به‌عنوان مقدمه نام برد.

وی در ادامه یادآور شد: عمل به اوامر و نواهی قرآن کریم و لسان روایات، اقامه نماز، پرداخت وجوهات شرعیه، اطاعت محض از ولی خدا، رعایت حلال و حرام، کسب روزی حلال، دوری از ربا، رعایت حجاب توسط بانوان، خانه‌داری به سبک اسلامی، تربیت فرزندان صالح، قناعت در زندگی، عدم اسراف و... همگی می‌تواند در انسان حالت انتظار واقعی و عملی را ایجاد نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید پور تأکید کرد: باید انسان در جامعه به‌گونه‌ای زندگی کند که هنگام ظهور، مورد انتخاب حضرت واقع شود. سبقت گرفتن در اعمال واجب و وظایف اصلی نسبت به امور مستحبی و فرعی و مقدم داشتن اعمال واجب بر امور مستحبی می‌تواند انسان را به مرتبه منتظران واقعی سوق بدهد و به‌مراتب عالیه برساند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha