پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  ملکدار  در گفت و گو با خبرگزاری حوزه

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از آغاز نام نویسی و شرایط جدید، شهرک مهدیه حوزه علمیه قم از ۱ آذر لغایت ۱۵ آذرماه سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودملکدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام میلاد با سعادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)، دور جدید ثبت نام در شهرک مهدیه ویژه طلاب حوزه علمیه قم ازساعت ۸ صبح روز پنجشنبه۱ آذر لغایت ۱۵ آذر ماه سال جاری آغاز می شود.

 

وی افزود: شرایط ثبت نام عبارتست از 1- دارا بودن پرونده فعال در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم؛2- سکونت در شهر مقدس قم؛3- اتمام کتبی و شفاهی پایه ششم حوزه؛ 4-متاهل بودن؛ 5-تلبس دائم به لباس مقدس روحانیت؛ 6- پیشرفت تحصیلی بر اساس مقررات معاونت آموزش حوزه های علمیه؛7-عدم اشتغال در هیچ کدام از نهادهای دولتی و غیر دولتی چه به صورت پاره وقت یا ساعتی یا تمام وقت و همچنین مستمری بگیران از هرکدام از نهادهای کشور نیز مجاز به ثبت نام نمی باشند؛ 8-عدم مالکیت زمین، خانه و سایر مستغلات در هیچ کجای کشور و 9- عدم تمکن در پرداخت اجاره بهای منزل.

 

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار خاطر نشان ساخت: تمامی ثبت نام های گذشته در شهرک مهدیه لغو و ملاک ثبت نام جدید می باشد؛ در این دوره از ثبت نام که دارای ظرفیت مشخصی می باشد، بر اساس امتیازی که متقاضیان دارند از بالاترین امتیاز شروع و تا پایان ظرفیت ادامه پیدا می کند.

 

وی گفت: نخبگان، استعدادهای برتر حوزه و اساتید درس خارج در اولویت ثبت نام قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار در ادامه با اشاره به امتیازات لازم در ثبت نام گفت: پژوهشگران، اساتید، مبلغین، استعدادهای برتر، شرکت کننده های طرح مطالعاتی شهید مطهری، سنوات تحصیل، ایثارگران، مناطق محروم، بیماران خاص، افراد دارای سابقه مدیریت، سابقه اجاره نشینی و حافظین قرآن کریم از جمله امتیازاتی است که در موقع ثبت نام لحاظ می گردد.

 

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه تاکید کرد: 417 نفر در سال گذشته و 400نفر نیز امسال از شهرک مهدیه خارج شده اند و تلاش ما این است که افراد جدید و واجد شرایط در این منازل ساکن شوند.

 

وی در پایان با اشاره به چگونگی ثبت نام در شهرک مهدیه گفت: طلاب گرامی از مراجعه حضوری به مرکز مدیریت حوزه  جدا اجتناب کنند چرا که همه مراحل ثبت نام، پیگیری و اعلام نتایج تنها از طریق سامانه پیشخوان مرکز مدیریت حوزه http://dashboard.ismc.irدر پنل شخصی افراد و همچنین از طریق پیامک انجام می شود.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ع ص IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام این فقط با پارتی حل میشه که ما نداریم کسانی هستند که هودشون گفتن ما با اشنا رفتیم ساکن شدیم نیاز به این کارها هم نبود
  • سجاد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    5 0
    واقعا به فکر طلبه هایی که شهریه های پایین دارند باشید
  • سجاد IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    4 2
    من یک طلبه ای هستم که درس خارج می روم با حقوق ناچیز، مستاجرم و در تامین رهن خانه مانده ام و صاحبخانه گفته یا مبلغ رهن را بیشتر کنی یا باید خالی کنی ، من با این وجود چگونه درس بخوانم و انگیزه ای برای تبلیغ داشته باشم!
  • العبدالحقیر بامری IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 1
    وای ب حال کسانیکه افت تحصیلی داشته باشند خونه که بهشون نمیدیم هیچ .کمک اجاره رهبری هم قطع میکنیم.میفرستیمش کمیسیون اموزش باهاش درست رفتارکنند.درس نمیخونه شهرک مهدیه هم میخواد بره و کمک اجاره هم میخواد.خخخ
  • عبدالحسین زار عی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    11 1
    چرا واسه روحانیونی ک درگیر بیماری هستند هیچ فکری نمی کنن
  • حمید IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    4 0
    سلام لطفا برای تعداد فرزندان هم امتیازی قائل بشید.
  • حسین IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 0
    طلاب شهرستانی چه گناهی کردن آیا اجاره در اهواز کمتر از قم هست.یا طلاب قمی آدمن
  • حبیب IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 0
    برنامه حوزه غلطه. باید به کسانی که ضعیف هستن خونه بدهند نه به اساتید و اونهایی که همه چیز دارند و حقوق دارند.طلاب که از اونا بدبخت ترند. با چه منطقی شهرک مهدیه رو به اونا میدید!شهرک مهدیه رو باید به طلاب فقیر در پایه های پایین تر داد تا خوب درس بخوانند
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    0 0
    یکی از شروط این هست که در خدمات اجاره نامه نداشته باشیم !!! سوال اینه که چطور بعد ساکن قم باشیم !!! با خانواده توی خیابان زندگی بکنیم تا شامل ماهم بشود؟
  • مهدی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام لطفابه فکرطلبه های شهرستان هم باشیدفقط فقط به فکرخودتون باحقوق های ده دوزاده میلیون نباشید وای برشما