پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ر دوازدهمین دوره مسابقات  دارالقرآن امام علی(ع)

حوزه/ با اتمام مراحل ثبت نام مسابقات سراسری قرآن دارالقرآن امام علی(ع) ویژه خواهران، آمار شرکت کنندگان این مسابقات اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرتضی نجفی قدسی مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر اظهار داشت: در این دوره از مسابقات، تعداد 5322 نفر از خواهران حافظ قرآن موفق به ثبت نام شدند که به ترتیب در رشته های حفظ کل 776 نفر، حفظ بیست جزء 877 نفر، حفظ ده جزء 3036 نفر، قرائت 114 نفر و ترتیل قرآن کریم 519 نفر ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد: بیشترین شرکت کنندگان از استان تهران با 1202 نفر و پس از آن استان اصفهان با 1026 نفر و سپس استان قم با 646 نفر هستند و استانهای قزوین با 290 نفر و البرز با 287 نفر ، یزد با 287 نفر ، خراسان رضوی با 276 نفر و استان مرکزی با 276 نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در دوازدهمین دوره مسابقات سراسری خواهران دارالقرآن امام علی(ع) تعداد 4460 نفر در مقطع سنی بالای 16 سال و 862 نفر در مقطع سنی زیر 16 سال شرکت دارند و مسن ترین فرد شرکت کننده از استان فارس 67 ساله در رشته حفظ بیست جزء و کوچکترین فرد شرکت کننده از استان قزوین شش ساله در رشته حفظ ده جزء شرکت دارند.

نجفی قدسی افزود: در این دوره از مسابقات قرآنی خواهران، تعداد 217 نفر از اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران شرکت دارند که به ترتیب از کشور افغانستان 174 نفر، پاکستان 17 نفر، عراق 15 نفر، تاجیکستان 7 نفر، لبنان 2 نفر و هند 2 نفر در این مسابقات ثبت نام کرده اند.

وی گفت: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) جنبه مردمی دارد و از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی کند و وجه امتیاز آن با دیگر مسابقات قرآن آن است که در این مسابقات علاوه بر نفرات اول تا سوم در کلیه رشته ها همه کسانی که حدنصاب نمرات را کسب نمایند مشمول دریافت جایزه می شوند و معمولا بین 65 تا 75 درصد شرکت کنندگان حد نصاب نمرات را بدست می آورند و لذا این مسابقات رضایت اکثریت شرکت کنندگان را در پی دارد.

وی در پایان اعلام کرد : زمان افتتاحیه مسابقات روز شنبه 24 آذر از ساعت 8 الی 10 صبح در سالن همایش های مکان برگزاری مسابقات واقع در مجتمع یاوران مهدی در جمکران قم بوده که با پیام یکی از مراجع عظام تقلید آغاز خواهد شد و همچنین مراسم اختتامیه آن نیز صبح روز جمعه سی آذر ماه در محل بیت شریف مرحوم علامه طباطبایی واقع در قم خیابان صفاییه کوچه 21 برگزار خواهد شد و نفرات برتر جوایز خود را از دستان مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دریافت خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha