پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاح مسجد در لیبریا با هشدار به افراط گرایان همراه بود

حوزه/ در مراسم افتتاحیه مسجد اعظم در منطقه گارولا در کشور آفریقایی لیبریا، روحانیون مذهبی نسبت به ترویج افراط گرایی هشدار داده و از مردم خواستند به عقاید همدیگر احترام بگذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از FPA، در مراسم افتتاحیه یک مسجد اعظم در منطقه گارولا در غرب کشور آفریقایی لیبریا در روز شنبه، به نمازگزاران و موحدین مسلمان علیه افراط گرایی هشدار داده شد.

شیخ زیدان موسی شریف سرپرست مسجد در این افتتاحیه گفت: افراط گرایی دیگر جایگاهی در جامعه امروز مسلمانان ندارد و اکنون زمان آن رسیده که از اعمالی که سبب سیاه نمایی چهره اسلام می شوند دوری ورزیم.

گفته می شود مراسم افتتاحیه رسمی مسجد محمد سالم بکیت در این شهر به دلایل سنگ اندازی های دولت عربستان سعودی چندین سال به تاخیر افتاده بود. اما هنگام بازگشت شیخ به کشورش مسجد آماده بهره برداری گردید.

شیخ شریف، به طور چشمگیری معماری مسجد را مورد تحسین قرار داده و از صمیم قلب از رهبران جامعه، بزرگان و فعالان قدردانی کرده، از آن ها خواست که در خدمت به خداوند متعال متعهد باشند.

شریف در ادامه سخنانش گفت: متاسفانه فعالیت های تندروها توسط اشخاصی به نام اسلام انجام می شوند که دلایل این اقدامات همه اقتصادی  هستند و هیچ ربطی به اسلام ندارند. شما نباید در فعالیت های خشونت آمیز مشارکت داشته باشید و به هدف و خواسته های یکدیگر  احترام بگذارید.

شریف افزود: امروز برای نخستین بار همه می توانند چشم اندازی که این مسجد قرار است در آینده داشته باشد را ببینند.

وی به هموطنان مسلمانش اطمینان داد که اگر آن ها به زندگی با همدیگر در صلح و همدلی ادامه دهند و خودشان را وقف آموزه های اسلامی کنند، زندگی بهتری خواهند داشت.

مردم از شهرهای مختلف برای شرکت در این مراسم حضور یافته بودند. گفته می شود این مسجد با هزینه  45 هزار دلار آمریکا ساخته شده است.

لیبریا

لیبـِریا کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت آن مانروویا است. این کشور در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته‌است. کشور لیبریا در سال ۱۸۴۷ توسط بردگان آزادشده‌ای که از آمریکا به قاره آفریقا بازگشته بودند بنیاد شده و یکی از قدیمی‌ترین جمهوری های قاره آفریقا است. این کشور از دهه ۱۹۹۰ به دلیل جنگ‌های طولانی داخلی و نیز نقشی که در جنگ سیرالئون داشت، کشوری شناخته شده‌است.

لیبریا دارای حدود ۳٫۵ میلیون جمعیت است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است که به همراه ۲۹ زبان محلی آفریقایی دیگر در این کشور تکلم می‌شود. مسیحیت، اسلام و برخی عقاید دیگر در این منطقه رواج دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha