پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله غریفی

حوزه/آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین خواستار توجه به وحدت و تقریب در مقابله با بحران ها، اختلافات و تفرقه افکنی ها شد و گفت: دشمنان امت در برهه کنونی به دنبال اختلاف افکنی، تفرقه و تجزیه هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای ارشد بحرین خواستار توجه به وحدت و تقریب در مقابله با بحران ها، اختلافات و تفرقه افکنی ها شد و گفت: دشمنان امت در برهه کنونی به دنبال اختلاف افکنی، تفرقه و تجزیه هستند.

ایشان طی سخنانی در مسجد امام صادق (ع) در منطقه قفول منامه گفت: تکیه بر اصل گفتگو در حل اختلافات از مبانی وحدت و تقریب است و آن به خاطر اینکه اختلافات به فروپاشی کیان و وحدت نشود.

آیت الله غریفی اشاره کرد: این طبیعی است که دیدگاه ها و مسائل دینی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مختلف باشد، لذا نباید کسی به اعتقادات دیگران اهانت کند.

ایشان ادامه داد: هر انسانی این حق را دارد که به شرط تکیه بر اصل گفتگو که دارای شروط و قواعدی است، اعتقادات دیگران را مورد بحث و بررسی قرار دهد و سپس آن را بپذیرد یا رد کند.

اسلام "اصل گفتگو" را برای حمایت از امت وضع کرد

این عالم بحرین تاکید کرد: اسلام "اصل گفتگو" را وضع کرد تا از امت و ملت ها در برابر درگیری ها و اختلاف هایی که برای دشمنی، تجزیه و جنگ بوجود می آید و منجر به ریخته شدن خون ها و آبرو ها می شود، حمایت کند، اسلام این اصل را برای حل تمامی مشکلات و پیچیدگی ها قرار داده است و اگر اصل گفتگو حذف شود، جایگزینی جز مقابله، درگیری و دشمنی نخواهد داشت.

آیت الله غریفی افزود: متون دینی بر اصل گفتگو تاکید دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha