پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی مرادی

حوزه/ امام جمعه بیجار گفت: برای مبارزه با فرقه ها و افکار و تفکرات التقاطی و الحادی در کردستان و منطقه، نیازمند همکاری و تعامل روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در این مبارزه اعتقادی هستیم.

حجت الاسلام علی مرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: کردستان از دیرباز استانی فرهنگی بوده و علما و بزرگان دینی بسیاری در این استان رشد و نمو یافته اند.

امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه باید پایه های حوزه های علمیه در استان کردستان بیشتر از پیش تقویت شود، گفت: خوشبختانه چندین عامل باعث شده این خطه در مباحث دینی و مذهبی در کشور سرآمد باشد.

وی در ادامه به برخی از این عوامل اشاره کرد و افزود: اولین و شاید مهمترین پتانسیل استان، وجود مذاهب مختلف در این خطه باشد. در کردستان سالیان سال است که برادران دینی شیعی و سنی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و تاکنون مشکلی از حیث نداشته ایم.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های بارز این استان، داشتن استعدادهای قرآنی بسیار می باشد. ساکنان خطه کردستان، مردمانی ذاتا دین گرا و علاقمند به اسلام، قرآن، رسول الله و اهل بیت علیهم السلام هستند و مسایل دینی در محافل خانوادگی به خوبی رعایت می شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی مدارس دینی در استان کردستان، ادامه داد: استان کردستان به دلیل واقع شدن در نقطه مرزی و نیز وجود فرقه ها و نحله های فکری بسیار در منطقه، می طلبد که مسئولان نسبت به توسعه و ایجاد مراکز دینی در این خطه تلاششان را دوچندان کنند.

امام جمعه بیجار تاکید کرد: وجود مراکز دینی به ویژه مدارس علمیه اهل سنت و اهل تشیع در این استان می تواند سدی در مقابل جریان ها و فرقه های ضاله در منطقه باشد.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: البته برای مبارزه با افکار و تفکرات التقاطی و الحادی در منطقه نیازمند همکاری و تعامل روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در این مبارزه اعتقادی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha