جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استانداری و ستاد اقامه نماز سمنان

حوزه/ بی مهری و ناهماهنگی روابط عمومی استانداری و ستاد اقامه نماز استان سمنان، علی رغم مکاتبات لازم با مسئولان مربوطه و معرفی تیم رسانه ای، خاطره تلخی از برنامه ریزی ضعیف بود که در اذهان اصحاب رسانه‌ به‌ویژه خبرنگار حوزه ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، با تماس یکی از اعضای روابط عمومی استانداری سمنان در روز چهارشنبه هفتم آذرماه، تصویری از نامه درخواست اعلام اسامی خبرنگاران برای پوشش سفر ریاست جمهوری به استان سمنان و به ویژه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روحانی در افتتاحیه بیست و هفتمین اجلاس نمار، از طریق تلگرام ارسال شد در نامه قید شده بود که مدیران رسانه های استان تا پایان وقت اداری همان روز(۷ آذر)!! فرصت دارند به‌منظور پوشش خبری و تصویری سفر قریب‌الوقوع حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و همچنین برگزاری اجلاس نماز در سمنان، مشخصات مدیر، یک خبرنگار و یک عکاس را به روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری سمنان اعلام کنند.

هرچند ضرب الاجل تعیین شده برای معرفی خبرنگاران قابل تأمل بود، چرا که برای پوشش این گونه برنامه ها، معمولاً از چند روز قبل درخواست لیست اسامی اصحاب رسانه را می کنند، اما علی رغم این اقدام ضرب الاجلی، به‌محض دریافت نامه، مقدمات ارسال مدارک و نامه رسمی معرفی خبرنگاران و عکاس خبرگزاری حوزه به تلگرام یکی از اعضای روابط عمومی استانداری سمنان ارسال شد و او هم دریافت این مدارک و پیگیری آن را تائید کرد.

 پیش از ظهر روز دوشنبه 12 آذرماه نیز حمیدرضا خدایی راد معاون روابط عمومی استانداری سمنان، نشست خبری هماهنگی سفر ریاست جمهوری به استان سمنان را، در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان برگزار کرد، اما تا لحظه برگزاری و پایان این نشست، کارت خبرنگاران سمنانی، جهت پوشش سفر ریاست جمهوری صادر نشده بود.

ظهر همان روز استانداری سمنان پیامی را در کانال تلگرامی تعاملی با اصحاب رسانه با این مضمون که «خبرنگاران و اهالی محترم رسانه شهرستان سمنان جهت دریافت کارت حضور در برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور محترم از ساعت ۱۴و ۳۰ دقیقه لغایت 16 امروز دوشنبه ۱۲ آذرماه به استانداری سمنان (میز خدمت واقع در درب ورودی) مراجعه فرمانید.» ارسال کرد و به‌محض حضور خبرنگار حوزه در استانداری به‌منظور دریافت کارت، باکمال تعجب و ناباوری کارت افراد معرفی‌شده از سوی رسانه حوزه به استانداری سمنان، صادر نشده بود!!

پس از تماس خبرنگار حوزه با یکی از اعضای روابط عمومی استانداری سمنان، وی اذعان کرد که صدور کارت‌ها هر چه بوده، همین است!. با پیگیری‌های صورت گرفته با آقای خدایی راد معاون روابط عمومی و دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری سمنان، وی مطرح کرد که «دیدار شاهرود را به‌صورت مردمی حضور یابید، ولی گفته‌ام فردا (روز سه‌شنبه و اولین روز سفر) تا برنامه‌های بعدی کارت را برسانند»، البته مجددا در کمال ناباوری کارت مذکور حتی در عصر روز سه‌شنبه هم صادر نشده بود. این اتفاق در حالی رخ داد که مکاتبات لازم با مسئولان مربوطه انجام شده بود.

یا وجود پیگیری‌ها از طریق حجت‌الاسلام شمس‌الدین، رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان به‌منظور صدور کارت برای حضور در اجلاسیه نماز و قول مساعد وی، متأسفانه باز هم کارت صادر نشد.

 رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان، شب پیش از برگزاری اجلاس در تماس تلفنی با خبرنگار حوزه مطرح کرد که «شما صبح روز برگزاری اجلاسیه به درب ورودی دانشگاه سمنان مراجعه کنید تا ورود شما (بدون کارت) به اجلاس نماز هماهنگ و انجام شود»، اما متاسفانه صبح روز برگزاری اجلاس،  با وجود تماس‌های مکرر، تلفن همراه او در دسترس نبود.

خبرنگار حوزه از طریق خدایی راد، معاون روابط عمومی و دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری سمنان، مسئله حضور در اجلاس نماز را پیگیر شد و پس از رایزنی‌ با مسئولان حفاظت فیزیکی درب ورودی دانشگاه سمنان، مقدمات حضور خبرنگار در اجلاس را فراهم کرد؛ بگذریم از اینکه در ورودی گیت بازرسی مسئولان حفاظت اذعان داشتند که فضای برگزاری اجلاسیه پر و مملو از جمعیت است و مجدداً با پیگیری‌های معاون روابط عمومی استانداری، سرانجام خبرنگار وارد اجلاس شد.

در حاشیه اجلاسیه نماز، محلی را برای حضور خبرنگاران تعیین کرده بودند و سیستم‌هایی به‌منظور ارسال خبر در دسترس بود، گرچه قطعی مکرر اینترنت بر ضعف برنامه ریزی ستاد اقامه نماز می‌افزود، اما وجود این سیستم‌ها از نبودشان بهتر بود.

بخش دوم و پایانی اجلاس نماز تا ساعت 17 عصر طول کشید و تنها خبرنگاران حوزه، صداوسیما و ایکنا تا پایان اجلاس حضور داشتند و خبری از دیگر رسانه‌ها نبود، به دلیل اینکه  پس از خروج رئیس‌جمهور از اجلاس، خبرنگاران نیز خارج شدند.

بی مهری و ناهماهنگی روابط عمومی استانداری سمنان و ستاد اقامه نماز  استان، علی رغم مکاتبات لازم با مسئولان مربوطه و معرفی تیم رسانه ای، خاطره تلخی از برنامه ریزی ضعیف بود که در اذهان اصحاب رسانه‌ به‌ویژه خبرنگار حوزه ماندگار خواهد بود.

تلاش مضاعف رسانه ای

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این بی مهری و ناهماهنگی در حالی اتفاق افتاد که خبرگزاری حوزه براساس احساس وظیفه و در اقدامی کم نظیر، از چند روز قبل از برگزاری اجلاس بیست و هفتم نماز، بیش از ۲۵ مصاحبه تفصیلی و تخصصی را با شخصیت ها و کارشناسان مطرح کشوری از جمله دادستان کل کشور، سردار نقدی، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نمایندگان ولی فقیه در برخی استان ها، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی، حاج حسین یکتا، حجت الاسلام سرلک، و ... را تولید و بر روی خروجی خبرگزاری قرار داد و علاوه بر آن، اخبار روز اجلاس را نیز بصورت کامل پوشش داد.

ان شاءالله از این پس شاهد این گونه بی مهری ها و ناهماهنگی نباشیم و مسئولان قدر تلاش مجاهدانه اصحاب رسانه و نیز تاثیرگذاری رسانه در فضایملی و بین المللی را بدانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha