جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: مأموریت‌های سخت و دشوار آبی خاکی بعلت جثه قوی و نیرومند رزمندگان آذربایجانی، به این رزمندگان سپرده می‌شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم بزرگداشت و شب خاطره شهدای غواص لشکر 31 عاشورا با بیان اینکه جنگ برای غواصان جنگی دوجانبه بود، گفت: جريان اروند، جريان صاف و آرام است، اما عمق آن رود، خروشان و طغيانی است که غواصان کار کشته زمان جنگ با شنيدن نام اروند هوايي مي شدند و تمام سختي عبور از اين رودخانه راکه حتي عراقي ها تصور نمي کردند کسي بتواند از آن عبور کند، به جان مي خريدند. 

وی افزود: در تاريخ دفاع مقدس، عمليات‌هاي بدر،  والفجر ۸، عمليات کربلاي ۴ و ۵ با حضور و ايثارگري غواصان اجرا شد که در عمليات کربلاي ۵ در شلمچه و اروند رود، فرماندهي واحدهای رزم بر عهده آذربایجانی ها بود. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فيزيک بدني و جثه قوي و نیرومند بچه هاي آذربایجان باعث شد بخش عمده اي از کارهاي سخت ارتش و سپاه به این رزمندگان سپرده شود به ويژه که ماموريت هاي آبي خاکي، ماموريت هاي سختي بود و ريسک بالايي داشت ولی آذربايجاني پای ثابت این مأموریت‌ها بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیام اینکه سخت ترين عمليات غواصان، کربلاي ۴ بود که عملياتي بسیار پيچيده و حرفه‌اي به حساب می آمد، اظهار کرد: اين عمليات آن قدر پيچيده بود که اگر با موفقيت کامل به پایان مي رسيد، بدون شک بدنه ارتش عراق در هم کوبيده مي شد.

پایان بخش سخنان نماینده ولی فقیه در استان قرائت شعر غواصلار(سو قربانلاری) از استاد صمد قاسمپور بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha