جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین دور مذاکرات بین جبهه پولیساریو، مراکش و الجزایر

حوزه/ اواسط بعد از ظهر روز گذشته سالن اجلاس «کنکوردیا» در شهر ژنو میزبان نمایندگان مراکش، الجزایر و موریتانی و همچنین هیئت مذاکره کننده جبهه استقلال طلب پولیساریو، به منظور پایان دادن به درگیری ها و ناآرامی ها بین طرف های درگیر در بحث حاکمیت صحرای غربی آفریقا بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  , lepetitjournalmarocainبعد از ظهر روز گذشته در سالن اجلاس «کنکوردیا» در شهر ژنو جلسه ای مهم، با حضور نمایندگان پولیساریو و سه کشور درگیر در مسئله حاکمیت صحرای غربی آفریقا و با حضور نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در مسائل شمال آفریقا برگزار شد.

با وجود اینکه این نشست ساعت ها به طول انجامید و خبری از محتوای آن رسانه ای نشد، مقامات مراکشی مرتبط با این قضیه اعلام کردند که کما فی السابق این نشست نیز به بن بست رسیده و طرفین مذاکره به هیچ نقطه ی مشترکی دست نیافتند.

لازم به ذکر است: جبهه پولیساریو سازمانی سیاسی – نظامی در صحرای غربی آفریقا است که در سال 1973 میلادی به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعماری اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد. پولیساریو پس از خروج اسپانیا در سال 1976 از این منطقه و تقسیم آن بین موریتانی و مراکش به مخالفت با این دو کشور پرداخت که نهایتا موریتانی و پولیساریو در سال 1979 با یکدیگر صلح کردند اما مراکش تمام منطقه صحرای غربی آفریقا را ضمیمه خاک ملی خود کرد که از آن پس تا کنون جبهه پولیساریو به مبارزه علیه پادشاهی مراکش ادامه داده است همچنین کلیه مبارزات و حملات این گروه بر علیه مراکش توسط پایگاه هایی در خاک الجزایر صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha