جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سازماندهی وضعیت اسلام در فرانسه

حوزه/ بیش از ۸۰ نفر از شخصیت های مسلمانان فرانسه با انتشار اعلامیه ای در روزنامه «لوموند» خواستار سازماندهی مجدد وضعیت اسلام و مسلمانان در این کشور شدند و تاکید کردند: در مواردی حقوق شهروندان مسلمانان در قبال سایر ادیان نادیده گرفته می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از oumma ، تعداد بیش از 80 نفر از شخصیت های مسلمان فرانسه ضمن امضای یک بیانیه و انتشار آن در روزنامه «لوموند» پاریس، از مقامات مسئول در امور دینی جمهوری فرانسه خواستند تا وضعیت اسلام  و مسلمانان را مورد سازماندهی مجدد قرار دهند چرا که در برخی از موارد دیده می شود که حقوق شهروندان مسلمانان در این کشور در قبال سایر ادیان نادیده گرفته می شود.

لازم به ذکر است که، در میان امضا کنندگان این بیانیه نام بسیاری از شخصیت های اسلامی فرانسه از جمله ائمه جماعات، علما، و حتی بازیگران و خوانندگان مسلمان نیز به چشم می خورد.

در بخشی از بیانیه آمده است: مسئولین امور دینی باید اقداماتی را که برای بالابردن امنیت و حقوق شهروندی جامعه مسلمان فرانسه انجام داده اند برای مردم تبیین کنند و همچنین طی نطق های تلویزیونی، برنامه های در دست اجرا و  نقشه راه آینده خود را برای بهبود بخشیدن به وضعیت مسلمانان در این کشور ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha