جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاسیه شهدای هنرمند

حوزه/اولین اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی با حضور مردم و مسئولین به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، اجلاسیه شهدای هنرمند استان خراسان‌جنوبی شامگاه چهارشنبه 14 آذرماه با حضور فضل‌الشرفی، دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن یمن، استاندار خراسان جنوبی و سایر مسئولان و همچنین خانواده‌های شهدای هنرمند، درمجتمع فرهنگی ایثار بیرجند برگزار شد.

فضل‌الشرفی دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن یمن در این جلسه، اظهار کرد: از خانواده‌هایی که فرزندان هنرمندشان را با جان و دل به میدان‌های جنگ فرستادند تا به مقام عظمای شهادت نائل شوند، تشکر می‌کنم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی خانواده‌های شهدای هنرمند خراسان‌جنوبی یادآور شد: براساس آیات قرآنی "شهدا نمرده‌اند و در برابر پروردگارشان روزی می‌گیرند"‌.

دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن یمن با بیان این‌که شهادت به عنوان  یک موهبت الهی است، عنوان کرد: ما امکان فهمیدن شهادت را از طریق سخنرانی نداریم چرا که ارتباط شهدا با خداوند، یک ارتباط صمیمی بود و کمتر کسی به مقام شهدا نائل می‌شود.

شهادت حرکتی است که خداوند و رسول الله(ص) دوستدار آن هستند

فضل الشرفی ادامه داد: شهادت حرکتی است که هم خدا و هم رسول الله(ص) آن را دوست دارند.

وی با تاکید بر این مهم که که شهادت فقط در هنر محدود نمی‌شود، بیان کرد: معنای واقعی هنرآن است که همه ما در مقابل استکبار بایستیم و با تمام توان به مقابله بپردازیم.

دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن یمن با اشاره به این‌که اتفاقات یمن را می توان از دو بعد انسانی و انقلابی بررسی کرد، تبیین کرد: از منظر انسانی بزرگ‌ترین جنایت های تاریخ در حق مردم مظلوم یمن در حال رخ دادن است.

تغذیه بسیاری از مردم یمن از برگ درختان

فضل‌الشرفی با بیان این که متاسفانه آل سعود خبیث، یمن را تبدیل به یک زندان بزرگ برای مردم مظلوم و بی پناه کرده و ظلم‌های وحشتناکی را در حق آنان مرتکب می شوند، گفت: به دلیل محاصره یمن توسط این جنایتکاران، بسیاری از مردم برای تغذیه از برگ درختان استفاده می کنند.

وی ادامه داد: هدف سعودی‌های خبیث آن است که اگر کسی به واسطه موشک های‌شان کشته نشود به علت محاصره از شدت گرسنگی و بی‌غذایی بمیرد.

یمنی‌ها هرگز دست از مقاومت نمی‌کشند

دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن یمن درادامه صحبت‌هایش ابرازکرد: از بعد دوم مقاومت مردم یمن را باید مورد بررسی قرار داد که حاضر نیستند که در هیچ شرایطی در برابر سعودی ها ذره ای کوتاه آمده و دست از مقاومت بکشند.

فضل الشرفی با اشاره به این‌که رهبران یمن، مقاومت و انقلابی‌گری را از برادران خود و برادران‌شان نیز از امام خمینی(ره) یادگرفته اند، متذکرشد: میراثی که امام خمینی (ره) برای مردم ایران بر جای گذاشت، باعث شد که ایرانیان در نظر آزادگان تبدیل به الگو و اسوه شوند.

شناسایی 36 شهید هنرمند در خراسان‌جنوبی

مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز با بیان این‌که شهدای هنرمند همان هنرمندان تراز انقلاب هستند، تصریح کرد: معرفی شهدای هنرمند شاخص و همچنین تجلیل از این عزیزان یکی از اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

وی ازشناسایی 36 شهید هنرمند در استان خراسان جنوبی تاکنون خبر داد و افزود: البته هنوز هم پژوهش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

دبیر اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که شهدای مذکور در بخش‌هایی همچون هنرهای تجسمی، سرود و تئاتر فعالیت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: همان‌طور که اشاره شد، این اجلاسیه نیز در راستای معرفی هنرمندان شهید و تقویت هنر طراز انقلاب برپا شد.

رونمایی از سه کتاب

در این اجلاسیه، کتاب "اولین پرواز" با موضوع خاطرات هنرمند شهید مسعود تواضع به قلم عاطفه اکبری، کتاب "عشق و باروت" با موضوع خاطرات 8 سال ایثار و فداکاری سرهنگ ابراهیم غفاری به قلم فاطمه حسینی‌فر و کتاب "إن الحیاه عقیده و جهاد" نیز با موضوع خاطراتی از 40 رزمنده استان به قلم علی هاشم‌زاده جازار که به عربی ترجمه شده است، رونمایی شد، همچنین از 11 خانواده شهید هنرمند در این جلسه تجلیل به عمل آمد.

قطعه سرود "سپاه محمد می آید" که در جشنواره ملی فانوس مقام اول را کسب کرده و توسط حوزه هنری خراسان جنوبی تنظیم و آهنگ سازی شده است، با اجرای بسیار زیبای گروه "تبیان" نیز در این مراسم اجرا شد و در ادامه از خانواده مرحوم سرهنگ قدرت سلطانپور که در دوران دفاع مقدس فعالیت های هنری زیادی داشته است تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha