جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره دانش افزایی نقد عرفان های نوظهور

حوزه/ دوره دانش‌افزایی «نقد عرفان‌های نوظهور» با شرکت اساتید و طلاب تخصصی رشته کلام در حوزه علمیه استان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از صبح امروز دوره دانش‌افزایی «نقد عرفان‌های نوظهور» ویژه اساتید و طلاب تخصصی کلام در محل سالن همایش حوزه علمیه استان آغاز شد.

این دوره دو روزه روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار شده و در آن مباحث و سرفصل‌هایی ازجمله نام‌گذاری و تاریخچه عرفان‌های نوظهور، علل گرایش به عرفان‌های نوظهور و معرفی جنبش‌های فعال در ایران از سوی استاد مدعو بحث و بررسی می‌شود.

تدریس این دوره دانش‌افزایی بر عهده استاد قادر حافظ، دکترای فرق و مذاهب است.

گفتنی است، از ابتدای سال تحصیلی تاکنون پنج دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی در این استان برگزار شده و بر اساس برنامه اداره آموزش حوزه علمیه استان قرار است از این پس هر هفته یک دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید و طلاب تخصصی در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شود.

امسال دوره‌های دانش‌افزایی بیشتر برای اساتید مدارس علمیه برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود و در حالی که در سال‌های گذشته اغلب دوره‌های دانش‌افزایی برای طلاب برگزار می‌شود اما در رویه جدید اولویت دانش‌افزایی اساتید در زمینه‌های مختلف است تا از این طریق به ارتقای علمی طلاب کمک شود.

شایان ذکر است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha