شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بزرگ‌ترین رسالت طلاب را پیدا کردن نقششان در سند پیشرفت ایران اسلامی دانست و گفت: باید در این سند نقش محوری و متنی پیدا کنید و وقتی می‌توانید این نقش را پیدا کنید که مرجع همه مسائل دینی و مذهبی خواهران در کشور و در افق بین‌الملل باشید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب نو ورود حوزه علمیه خواهران استان مازندران که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه جهان به طلاب خواهر نیاز دارد، ادامه داد: امروز پیشرفت و پس‌رفت تمدن بشری محصول تلاش زنان است و همه این را فهمیده‌اند.
حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه مردان نقش بسیار زیادی در حرکت این تمدن دارند، اضافه کرد: زنان هم در حرکت و هم در زمینه‌سازی و انگیزه‌بخشی آن دخالت می‌کنند، بنابراین دنیای غرب بسیار تلاش می‌کند تا زنان راه دیگری را طی کنند و به یک جریان درعرض و در حال نزاع با مردان تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش فمنیسم این است که نگذارد تمدن بشری آنچنان که باید در سایه همدلی و همکاری زنان و مردان به جایی برسد و بشر جاندار بماند و انسان نشود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه خانواده به دست زنان حفظ شده است، ادامه داد: این زنان بوده‌اند که خانواده را حفظ کرده‌اند و بنیانش را سالم نگه‌داشته‌اند، اما دنیای غرب هویت زن را به گونه‌ای تعریف می‌کند که زن نتواند بین خانه و خانواده و بین تجارت و فعالیت جمع کند.
وی با اشاره به آرای فمنیستی، اضافه کرد: فمنیسم می‌خواهد زن را تبدیل به مرد کند و با مردنمایی زن، عرصه اجتماعی را در اختیارش بگذارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور شیرین‌ترین قسمت از زندگی هر کس را در آغاز جوانی، تصمیمی دانست که برای یک عمر زندگی اجتماعی و هویتی اتخاذ می‌شود و ادامه داد: این تصمیم دربردارنده یک سبک زندگی است که سال‌ها در زندگی و نسل و فرزندان و حتی بعد از حیاتمان تداوم خواهد یافت.
وی گفت: تصمیم جوان برای ورود به حوزه و انتخاب نقش پیامبری و دستگیری دیگران از جهان تیرگی و ورود به کانون نور تصمیم بزرگی است که جز با توفیق الهی گرفته نمی‌شود و جز به تصدیق خدای متعال عملی نمی‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور خطاب به طلاب گفت: از همین آغاز شکرگزار باشید تا فرصت‌ها به روی شما باز شود.

وی خواستار خلوص نیت طلاب شد و گفت: علامت قبولی نیت در ورود به عرصه سربازی امام زمان عجل الله فرجه این است که هرچه از مبدا ورود به حوزه می‌گذرد ثبات قدممان بیشتر بشود و علامت مردودی این است که هرچه از مبدا فاصله می‌گیریم، بر تردیدمان افزوده ‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تشخیص متقی بودن یا نبودن جامعه را در ایمان به غیب دانست و افزود: باید ببینیم آیا باور داریم که ملکوت آسمان بر ما تاثیر دارد و آیا خیمه نماز بر زندگی ما چیره است.
وی با بیان اینکه امروز به رغم خواست جریان‌های انحطاط شیطانی، جهان در حال بیداری است، افزود: امروز یک وحشی‌گری ولی عهد عربستان بلایی به سرشان آورده است که اگر هم بخواهند آن را بپوشانند نمی‌توانند، این یعنی یک فرصت تاریخی برای بیداری فراهم آمده است که می‌تواند به سود انسانیت، آزادگی و اسلام ناب محمدی باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور با تاکید بر استفاه از این فرصت گفت: اگر حوزه‌های علمیه به خوبی نقششان را در این راه ایفا کنند قطعا ما در آن نقطه آرام‌بخش در صراط مستقیم استوار خواهیم شد.
وی اظهار امیدواری کرد خدمت‌گزاران حوزه‌های علمیه بتوانند شرایطی فراهم کنند که طلاب با روشن‌بینی رسالت‌های اسلامی‌شان را بشناسند و به سمتش حرکت کنند.

وی با تاکید بر وظیفه سنگین حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: ما حوزه تشکیل نداده‌ایم که صرفا به جای خانم جلسه‌ای‌ها کسان دیگری را بنشانیم، بلکه بر این باوریم که باید شبکه‌ای از متدینین را در خدمت دین و ساخت تمدن اسلامی قرار دهیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بزرگ‌ترین رسالت طلاب را پیدا کردن نقششان در سند پیشرفت ایران اسلامی دانست و خطاب به طلاب اضافه کرد: باید در این سند نقش محوری و متنی پیدا کنید و وقتی می‌توانید این نقش را پیدا کنید که مرجع همه مسائل دینی و مذهبی خواهران در کشور و در افق بین‌الملل باشید.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران حضور حضرت معصومه سلام الله علیها در شهر قم را موجب تقدس این شهر دانست و گفت: پیرامون این بانوی بزرگ جریان گسترده تولید و گسترش دانش اسلامی به عالم شکل گرفت.
وی این مساله را دربردارنده پیام والایی برای بانوان دانست و گفت: می‌توان زن بود و کانون تحولات گشت.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha