پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خواستار راه‌اندازی سطح چهار حوزه در مدارس علمیه خواهران این استان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعال بودن 16 مدرسه علمیه خواهران در این استان، بیان داشت: جا دارد از مدیریت داهیانه آیت‌الله مجتهد شبستری در زمان مسئولیتشان در استان تشکر کنیم. در ارتباط با حوزه‌های علمیه خواهران، راه‌اندازی یک مدرسه غیرانتفاعی در زیر مجموعه حوزه به عنوان یک مأموریت جدید تعریف می‌شود تا بتوانیم مخارج و هزینه‌های مدارس علمیه را تأمین نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تأکید کرد: احساس من این است که تدبیر مدیریت محترم حوزه‌های علمیه در راستای خودکفایی حوزه‌های علمیه می‌باشد. اگر نتیجه مناسبی از راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی به دست آمد، این کار در سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران استفاده بهینه و مناسب نمی‌شوند، گفت: باید از توان و داشته‌های علمی این دانش‌آموختگان در آموزش و پرورش و ارگان‌های فرهنگی مثل تبلیغات اسلامی جهت اعزام مبلغه به مساجد، زینبیه‌ها و مداری استفاده شود و در این زمینه ضعف محسوسی را شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین به ضرورت راه‌اندازی سطح چهار در مدارس علمیه خواهران این استان اشاره کرد و افزود: مشکلات حادی در حوزه‌های علمیه خواهران نداریم ولی تقاضای برطرف شدن مسائل مربوط به کمبود اعتبارات و نقص در پرداخت حق‌التدریس اساتید را داریم.

برپایه این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، با حکم مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، به عنوان مدیر جدید حوزه خواهران آذربایجان‌شرقی معرفی و از زحمات و تلاش های حجت‌الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر سابق تقدیر شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، پیش از این معاون تذهیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha