جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر گفت: خوبی یادواره های شهدا این است که این الگوهای ناب و پاکیزه را به ما معرفی می کند، الگوهایی که برای دانش آموز امروز ما و دیگر اقشار جامعه می توانند سرلوحه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در یادواره شهدای دانش آموزی دبیرستان شهید رئیسعلی دلواری چغادک، با بیان اینکه دانش آموزان ما باید مانند شهدا، همه جانبه نگر باشند، گفت: یک دانش آموز باید هم به مسائل ارزشی و مذهبی اهمیت بدهد و هم به مباحث علمی و درسی و هم برای نشاط و شادابی و ورزش اهمیت قائل باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: اگر یک دانش آموز فقط به مسائل مذهبی اهمیت دهد و به درس و نشاط و ورزش کاری نداشته باشد، دانش آموز خوبی نخواهد بود و تبدیل به یک شخصیت منزوی، گوشه گیر و احیاناً افراطی خواهد شد، همچنان که نمونه این افراد را متأسفانه در جامعه می بینیم.

وی بیان داشت: همچنین اگر یک دانش آموز فقط به مسائل درسی و در حیطه کتب درسی خودش اهمیت دهد و توجهی به مسائل جامعه و مسائل مذهبی نداشته باشد، او نیز تک بعدی و یک جانبه نگر بار خواهد آمد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه شهدا همه جانبه نگر بودند و همه ابعاد زندگی را با هم می دیدند، ابراز داشت: شهدا در مرحله عمل هم سعی می کردند پیشرفتشان همه جانبه باشد و از نظر دینی و ارزشی رشد داشته و هم از نظر علمی و درسی و هم اینکه مسائل جامعه و پیشرفت آن برای آنها مهم بود.

امام جمعه چغادک گفت: به عنوان نمونه شهید حسن باقری که با سن کم ولی پیشرفت همه جانبه داشت هم از نظر علمی و هم ارزشی و دینی و دارای نشاط و شادابی روحی و یک تئوری پرداز در زمینه عملیات های مهم جنگی بود.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: خوبی یادواره های شهدا این است که این الگوهای ناب و پاکیزه را به ما معرفی می کند، الگوهایی که برای دانش آموز امروز ما و دیگر اقشار جامعه، می توانند سرلوحه قرار بگیرند و از این جهت است که فرموده اند؛ فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از فضیلت شهادت نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha