سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
یمن

حوزه/ مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با صدور بیانیه ای، کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در یمن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌ متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در محکومیت کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در یمن، به این شرح است:

نَصرُ مِن اللهِ و فَتحٌ قریب

چند سالی است که شاهد جنایات فجیع آل سعود نسبت به مردم یمن هستیم. این جنایات، یک روند سازماندهی شده است که ریشه در طرح نسل­‌کشی مسلمانان دارد. در پنج نسل­‌کشي دردآور عليه مسلمانان در سال‌هاي اخير، ده­ها هزار مرد، زن و کودک بی­گناه کشته شدند: حمله به اردوگاه صبرا و شتيلای پناهندگان فلسطيني در لبنان؛ بمباران شيميايي حلبچه در سليمانيه عراق؛ تیرباران مردم شهر سربرنيتسا در صربستان؛ حمله طالبان به روستای شیعه نشین پاراچنار در پاکستان؛ کشتار خونین مسلمانان ميانمار. و اکنون جهان نظاره­گر کشتار هزاران مرد، زن و کودک بی­گناه یمنی است. اقدامات نظامی آل سعود بر علیه یمن، علاوه بر کشتار زنان و کودکان بی‌گناه، منتهی به معلولیت، بی‌سرپرستی، عدم دسترسی آنها به آموزش، بهداشت،‌ مواد غذایی و ... شده است. در واقع، رِژيم سفاک آل سعود، پا جای پای رژیم صهیونیستی کودک­کش گذاشته و گویا در کشتار کودکان بی‌گناه، گوی سبقت را از اربابان صهیونیست خود ربوده است.

 

اگر سکوت مجامع بین المللی نبود، این جنایات ادامه پیدا نمی­کرد؛ در حالی که در اسناد بین المللی خشونت علیه زنان و کودکان ممنوع شده است و دولت­ها در عرصـه بين‌المللي بــا تــصويب قـرارداد و معاهدات حقـوق بــشري مــتعهد گشـتند، بـراي تحقـق حقـوق بشـر و مقابلـه بـا تجـاوز به حقـوق و آزادي­هاي اساسـي زنان تـلاش نــمايند (مانند اعلامیه رفع خشونت نسبت به زنان، مصوب سال 1993 و سند پکن مصوب 1995؛ بند 4 ماده 38 پیمان نامه حقوق کودک).

لذا مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه خواهران با حمایت از مردم یمن و محکومیت کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان اعلام می­دارد که خون زنان و  کودکانی که در یمن ریخته می‌شود، امروز چهره و جایگاه قاتلان آن‌ها را آلوده و نقاب را از چهره واقعی آن‌ها برمی‌دارد. در واقع، کشتار جمعی کودکان و زنان در یمن نشان­دهنده ورشکستگی سیاسی و نظامی و ناامیدی بزرگ دشمن است. دشمنان گمان می­کنند که توانایی به زانو درآوردن ملت یمن را دارند؛ اما عقب­نشینی و سرسپردگی ملت یمن به هیچ وجه امکان­پذیر نیست. لازم است سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و همه کشورها از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود در حمایت از بشریت و زنان و کودکان در کشور یمن استفاده نمایند تا برخورد با ناقضان حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه از طریق ظرفیت‌های قانونی و بر اساس یک عزم و اراده بین‌المللی محقق گردد.

در پایان تأکید می­کنیم پایداری ملت یمن در مقابل حمله متجاوزان و اشغالگران به یاری خدا و به رغم ادامه تجاوز سعودی امریکایی و متحدانش به پیروزی این ملت می انجامد (إِن یَنصُرْكُمُ اللّهُ فَلاَ غَالِبَ لَكُمْ).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha