جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی

حوزه/ با برگزاری آیین تکریم و معارفه، حجت‌الاسلام روشن‌تن، مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی، امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واحدی، معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران، در بیت نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی برگزار و حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن عهده‌دار مسئولیت حوزه علمیه خواهران این استان شد.

حجت‌الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر سابق حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در این مراسم، گفت: تعداد مدارس علمیه خواهران از 6 مدرسه در سال 1390، به 16 مدرسه و واحد آموزشی با 2000 طلبه و 150 استاد رسیده است.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه استان به‌لحاظ عمرانی وضعیت قابل قبولی دارند، گفت: نواقص کمی در مدارس علمیه خواهران شهر تبریز وجود دارد که با توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان، این مشکلات نیز برطرف خواهند شد.

حجت‌الاسلام مختارنیا اظهار کرد: مدیران مدارس ما فعالیت جهادی دارند و تلاش‌های قابل تقدیری در جهت تربیت مبلغات انجام می‌دهند.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در ادامه وضعیت و مشکلات مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی را تشریح کرد و برای حجت‌الاسلام روشن‌تن آرزوی موفقیت کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن نیز در آیین معارفه‌اش به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: حوزه بعنوان یک دستگاه منسجم معرفتی قلمداد می‌شود و به قول یکی از اساتید، حوزه یک زیست جهان است. اگر این‌چنین به حوزه نگاه کنیم، بالطبع طلبه و دانش ‌پژوهشی که وارد حوزه می‌شود، تنها تحصیل نمی‌کند؛ بلکه در این نظام زندگی می‌کند.

وی افزود: عناصر نرم افزاری این حوزه که شامل برنامه ها، سازمان، متون، دروس و حتی عناصر سخت افزاری نیز به دنبال یک هدف واحد هستند و آن هدف این است که ساختار یک زیست جهان را دنبال کنند، اگر این عناصر رکن کنشگر یا فعال حوزه باشند و در یک مسیر قرار بگیرند، به نظرم خواهیم توانست گام‌هایی بلند در زمینه تمدن سازی برداریم.

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ساحت‌های مختلف معرفتی، معنوی و مهارتی را جمع کرده و طلبه را در این راستا تربیت کنیم، ایستگاه‌های خود برای نیازهای موجود در جامعه را کاهش خواهیم داد. اگر توانستیم در روند تربیتی، طلبه و جامعه را به دینداری امیدوار کنیم، گامی مهم در راستای وظابف خود برداشته‌ایم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha