شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله جواد مروی

حوزه/ علت مُحدثه و مُبقیه نظام اسلامی، حوزه های علمیه هستند و باید از این نظام دفاع کرد؛ البته معنای حوزه انقلابی، جناح گرایی در حوزه نیست؛ چون حوزه بنگاه این جناح و آن جناح و افراد گوناگون نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله جواد مروی امروز در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای  خراسان بزرگ که در قم برگزار شد، اظهار داشت: پیشنهادات مناسبی برای ارتباط میان دو حوزه کهن قم و خراسان و همچنین تسهیل امور طلاب از سوی نمایندگان طلاب بیان شده و خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده است.

وی ابراز داشت: همچنین به معاونین حوزه های علمیه نیز تأکید شده است که ارتباط مناسبی با مسئولان حوزه خراسان داشته و توقع ما از نمایندگان طلاب این است که نقش بارزی را در این راستا ایفا کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: مجموعه ای که می تواند زبان گویای طلاب بوده و ما بر اساس این نظرات، سیاست گذاری داشته باشیم، مجمع نمایندگان طلاب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: امروز این حساسیت در اعضای شورای عالی حوزه های علمیه وجود دارد که مباحث مرتبط با طلاب و فضلا را پیگیری نموده و بر اساس آن برنامه ریزی نمایند.

آیت الله مروی بیان داشت: نمایندگان طلاب باید در زمینه طرح ها و پیشنهادات فعالانه ورود پیدا کرده تا بتوانیم از نظرات، پیشنهادات و برنامه ها استفاده بهتری داشته باشیم.

تقویت مباحث اخلاقی در حوز های علمیه از ضروریات است

وی اظهار داشت: امروز تقویت مباحث اخلاقی در حوز های علمیه از ضروریات است و باید به کسانی که دنبال حذف معاونت تهذیب هستند، بگوییم که نه تنها شورای عالی به این مسئله روی خوش نشان نخواهد داد؛ بلکه قضیه برعکس است و با جدیت به دنبال تقویت مسائل تهذیبی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: در مباحث نظارتی حوزه تلاش بسیاری انجام شده است که مؤید این مطلب، حضور خود اعضای شورای عالی حوزه در استان های گوناگون است تا از نزدیک شاهد مباحث گوناگون در استان ها باشیم.

سفر اعضای شورای عالی به ۲۰ استان

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: در حال حاضر به بیش از 20 استان سفر کرده و مدرسه به مدرسه سرکشی نموده و با طلاب و اساتید نشست هایی برگزار می کنیم، تا از نزدیک شاهد نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنان باشیم.

آیت الله مروی تصریح کرد: تمام نظرات، انتقادات، پیشنهادات و ... جمع آوری شده و در شورای عالی مطرح می شود تا بر اساس آن تصمیم گیری های لازم انجام گردد.

وی بیان داشت: بحث برگزاری امتحانات نیم سال اول در ابتدای فروردین ماه نیز در شورای عالی حوزه مطرح و بر روی آن بحث شده است که با طلاب قید «اختیار» می توانند در این امتحانات شرکت نمایند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به موضوع حوزه انقلابی اشاره کرد و اظهار داشت: علت مُحدثه و مُبقیه نظام اسلامی، حوزه های علمیه هستند و باید از این نظام دفاع کرد؛ البته معنای حوزه انقلابی، جناح گرایی در حوزه نیست؛ چون حوزه بنگاه این جناح و آن جناح و افراد گوناگون نخواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: انقلاب اسلامی پرونده داعش در منطقه را پیچید و ما باید دستاوردهای آن را تبلیغ کنیم که از نکات قوت آن است و طلاب ما باید از آن خبردار باشند.

وی با اشاره به معنای حوزه انقلابی، خاطرنشان ساخت: حوزه انقلابی یعنی طلاب ما باید به روز باشند؛ دفاع از ولایت فقیه سرلوحه کار آنان بوده و در مباحث گوناگون بروز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha