سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر یکی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیان تبیین تاریخ انقلاب اسلامی به‌ویژه برای نسل‌های جوان و جدید کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، شامگاه امروز، در نشست هم‌اندیشی مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران استان، با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت این ایام، اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران انقلابی بر مبنای آیات قرآن، معارف دین و ارزش‌های الهی بود.

وی افزود: آنچه امروز به‌عنوان تأثیرگذاری مهم این انقلاب عظیم در دنیا دیده می‌شود یک تأثیرگذاری فرهنگی است که در رأس آن روحیه حقیقت‌طلبی و استکبارستیزی است و این تأثیرگذاری مهم دشمن را دوچندان و بلکه ده‌ها برابر برای مقابله با این نظام مصمم کرده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در چنین شرایطی یکی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیان تبیین تاریخ انقلاب اسلامی به‌ویژه برای نسل‌های جوان و جدید کشور است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ظلم، استعمار و زیاده‌خواهی مستکبران توأم با فضای خفقان آمیز در دوران رژیم منحوس پهلوی به‌گونه‌ای بود که حتی برای تردد از شهری به شهر دیگر در هر سفر نیاز به اجازه شهربانی بود، ازاین‌رو باید روحانیت این موارد را به‌صورت مستند و مستدل برای نسل جوان مطرح کند.

وی ادامه داد: با توجه به این سابقه، امروز دلیل اصلی تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان، اقدامات ظالمانه استکبار و مانع‌تراشی‌های طواغیت زمان در مسیر کمال جامعه روشن بوده و این دشمنی‌ها، امری طبیعی محسوب می‌شود که همه این مسائل باید از سوی روحانیان روشنگری و تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: برخلاف تبلیغات و جنگ روانی دشمن، ملت ایران در میان مردم عالم به‌عنوان ملتی آزاداندیش، مهربان، انقلابی و سرشار از فرهنگ‌های دوست‌داشتنی معروف شده، به‌گونه‌ای که یک خانواده اروپایی حاضر است بر روی اتوبوس خود در کشور خودشان تبلیغ ایران را نصب کرده و از مهر و محبت و انسان‌دوستی ایرانیان بگویند.

وی گفت: امروز برای قضاوت عملکرد نظام اسلامی اگر به‌صورت همه‌جانبه و با منطق الهی و قرآنی دستاوردهای نظام اسلامی را بررسی کنیم، می‌بینیم علی‌رغم فشارهای اقتصادی ناشی از ظلم دشمنان و گاهی بی‌تدبیری برخی مسئولان که متأسفانه در عرصه فرهنگ و اقتصاد کم‌کار هستند، اما این مردم و نخبگان و فرزندان مجاهدین وطن از کویر خشک ظلم و تحقیر اجانب، به سمت دامنه‌های سرشار از موفقیت، عزت، علم و معنویت حرکت کرده و تا رسیدن به قله تعالی و معیت در رکاب منجی عالم بشریت تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha