پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قمی

حوزه/ نباید نگران بایکوت کردن اربعین بود؛ خود اربعین به حدی توانمند است که کسی نمی تواند صدای آن را نشنود و مورد غفلت قرار دهد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن  قمی امشب در آیین تکریم مبلغین جهادی که درسالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه در زیارت اربعین شاهد  حضور چشم گیر  شیعیان مخلص بودیم گفت: این مراسم و افراد آن دارای ویژگی هایی هستند. یکی از این خصوصیات این بود که حضور این افراد برای حضور و بیعت و سلام دادن به امام شان بوده است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: خصوصیت دوم، زمان شناسی زائرین است.زیارت همیشه ثواب دارد؛ ولی زیارت اربعین در این زمان مانند تفاوت در ثواب بین نماز فرادا و جماعت است و این همان زمان شناسی است.اگر کسانی که در توابین حضور یافتند، زمان شناس بودند ودر روز عاشورا می آمدند، خیلی اوضاع فرق می کرد.

وی عنوان کرد: الان در شرایط قرار داریم که به برکت امام حسین(ع)، زیارت اربعین تاریخ ساز و تمدن ساز است. در زمانی برای برگزاری اربعین نگران بودیم، ولی امروز دغدغه چگونه تحول زیارت درجهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: از مردم در مورد حضور اربعین سوال شد، 95 درصد دلیل حضور در اربعین را مقدمه برای ظهور حضرت مهدی(ع) دانستند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسئله دیگر روابط بین دو کشور مسلمان ایران وعراق است که وارد بحث اتحاد برای هدف  و تمدن بزرگتر شده است، افزود: امروز سخن از این است چگونه می توانند این دوملت به قدس برسند و زمینه آزادی قدس را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: باید به جبهه استکبار بگوییم این حضور مردم در اربعین، راهپیمایی اصلی نیست، بلکه باید منتطر روزی باشیدکه از سراسر دنیا برای اصلاح تمدن بشریت به محوریت عاشورا و امام حسین(ع) راهپیمایی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی بابیان اینکه نباید نگران بایکوت کردن اربعین بود گفت: خود اربعین به حدی توانمند است که کسی نمی تواند صدای آن را نشنود ومورد غفلت قرار دهد. امروز اربعین خود بزرگترین رسانه است و کسی نمی تواند با آن مقابله کند و اصلا بشر با این مغزش نمی تواند آن را هضم کند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بابیان اینکه در شرایط کنونی اربعین نیاز به تعریف جدید ازسوی مبلغین دارد، گفت: یکی از مسائلی که در آن باید سرمایه گذاری کرد درموضوع یادگیری یکی از زبانها بین المللی برای ترویج مکتب عاشورا است.

وی با بیان این که نزدیک به 50 درصد مردم همراه خانواده خود در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، گفت:۵۷درصد زائران اربعین حسینی زیر 40 سال، 77 درصد زیر 50 سال و 11 درصد زیر 20 سال سن دارند که این جمعیت جوان می‌تواند یک تغییر جدی را در نظام بین‌المللی رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به اینکه امسال 15 میلیون نفر زائر اربعین حسینی بودند، اظهار کرد: بیش از دو میلیون زائر ایرانی، 135 هزار زائر پاکستانی، 78 هزار زائر افغانی، 70 هزار زائر بحرینی، 40 هزار زائر آذری، 40 هزار زائر لبنانی و هزار زائر روسی در حماسه بزرگ اربعین حضور یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha