پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مبلغان اربعین

حوزه/باتوجه به جمعیت ۲میلیون نفری زائران ایرانی نیازمند به ۵۰هزار مبلغ در اربعین هستیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین استقامت امشب در آیین تکریم مبلغین جهادی که درسالن اجتماعات جامعه مدرسین قم برگزار شد بابیان اینکه در اربعین امسال از نظر کمیت شاهد کاهش  هزارنفری مبلغ بودیم، گفت: بیشتر سوالاتی که از مبلغین در موکب ها شده بود در موردنماز و مسائل عقیدتی بود.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین با بیان اینکه باتوجه به جمعیت 2میلیون نفری زائران ایرانی نیازمند به 50هزار مبلغ در اربعین هستیم، افزود: تمام تلاش این بود مبلغین درمناطقی که زائرین در حال رفت و آمد هستند مانند مرز مهران و شلمچه، حضور یابند.

وی عنوان کرد:امسال یکی از اتفاقات خوبی که دربحث اعزام مبلغ افتاد، یکسان سازی شورای مبلغین قم، مشهد و اصفهان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین استقامت با بیان اینکه یکی از ضعف های مبلغین اربعین عدم تسلط بر زبان عربی بود، گفت: این ستاد تلاش کرد با برگزاری کلاس های آموزشی این مشکل را رفع کند.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین افزود: یکی دیگر ازفعالیت ها، راه اندازی سامانه حبیب برای مبلغین بود. این سامانه برای ثبت فعالیت های تبلیغی مبلغین و... راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: امسال یکی دیگر ازکارهای که انجام شد، بانک جامع سوالات در مسائلی مانند اعتقادی، احکام، منبر و... در همان سامانه برای ارتقای بهتر فعالیت مبلغین راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین استقامت گفت: این فعالیتها سعی شد در دبیر خانه ستاد درقم به درستی پی گیر شود.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین بابیان اینکه اگر چه ضعفهایی در بحث اعزام و... . وجود دارد گفت: اگر این کار مردمی اداره شود، می توان شاهد ارتقای بهتر فعالیت مبلغان بود.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha